• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
Հասմիկ Սարգսյան. ԸՆԾԱՅԱԲԵՐՈՒՄ
ՍԱՄՎԵԼ ԽԱԼԱԹՅԱՆ. ԵԶԸ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ
Հասմիկ Սարգսյան. ԽՈՇ – ԲԻԼԱԶԻԳ՝ ԿԱՐՆՈ ՊԱՐ
Սպարտակ Ղարաբաղցյան. ՄԵՐ ՀԻՇՈՂՈՒԹՅԱՆ ՇԵՂԲԸ
Վրեժ Սարուխանյան. ԱՆՉԱՓԵԼԻ ՀԱՅՐԵՆԻՔ
ԶՈՐԱՎԱՐ ԱՆԴՐԱՆԻԿԻ ԼՈՒՍԱՆԿԱՐԸ
ՆԱԻՐԱ ՍԻՄՈՆՅԱՆ. «Մեր զավակները բերելու են ա՛յն ապագան, որի համար սերունդներ են սրբանում…»
Հասմիկ Սարգսյան. ԳԻՇԵՐՎԱՆ ՀԱՋՈՐԴ ԾԱԳՈՒՄՆ ԵՂԱՎ․․․
ԴԱՎԻԹ ՄՈՒՐԱԴՅԱՆ. Հայաստանն այսօր … զինվորն է

«Քռի ջուր խմածներից» մեկը` Գաբրիել Սունդուկյանը

Posted On 09 Նյմ 2013
Comment: 0
Tag: Գաբրիել Սունդուկյան, Թիֆլիսյան «համքարական շարժումներ», Սուրեն Աղաբաբյան

Image_5435Գաբրիել  Սունդուկյանի ծննդավայրը Թիֆլիսն է, իրենց տոհմական քաղաքը, ուր 1825 թվականի հունիսի 29-ին (հին տոմարով) աչք է բացել ապագա թատերագիրը: Հայրը` Մկրտում Սունդուկյանը, թեև զբաղվել է առևտրական գործառնություններով` Ռուսաստանի և Կովկասի քաղաքներում, սակայն ամբողջ տոհմով ճորտական կախման մեջ են եղել Էջմիածնից:

Շուտով` 1831-ին մահանում է հայրը, երեխաների հոգսը ծանրանում է մոր` Թինաթինայի վրա, որը եղել է կրթության հարգը գնահատող կին: Թիֆլիսում հանրահայտ Հակոբ Շահան-Ջրաղացպանյանից և նրա ֆրանսուհի կնոջից 1832 – 1838 թթ. Դասեր առնելով գրաբարից, հին և նոր եվրոպական լեզուներից, այնուհետև Գ. Սունդուկյանը սովորում է Արզանյանների (1838 — 1840), ապա նաև Խ. Աբովյանի մասնավոր պանսիոնում` ստանալով «աշխարհիկ» դաստիարակություն:

Թինաթինայի` մոր, եռանդուն ջանքերի շնորհիվ ազատվում են «ճորտագրյալ» վիճակից, և Գաբրիելը հնարավորություն է ստանում մինչև 1846 թվականը ուսանելու Թիֆլիսի գիմնազիայում:

Շուտով նա հայտնվում է Պետերբուրգի կայսերական համալսարանում: Այստեղ նա սովորում է պատմաբանասիրական ֆակուլտետի արևելյան լեզուների ֆակուլտետում` «չինովնիկ» դառնալու հեռանկարով: Այդ հեռանկարը նրան բնավ չէր գոհացնում, թեև համալսարանը ավարտելուց հետո, գիտական աստիճանով (դիսերտացիայի նյութը պարսկական պոեզիայի տաղաչափությունն էր) վերադառնում է ծննդավայր և 1850-ին աշխատանքի անցնում Կովկասի փոխարքայության գրասենյակում իբրև թարգմանիչ:

Իհարկե, կենսագրության «պետերբուրգյան հանգրվանը» շատ բան չի տալիս ապագա պաշտոնյային, սակայն վճռական դեր է խաղում նրա հոգևոր աշխարհի ձևավորման և հարցասիրությունների լայնացման մեջ:

Պետերբուրգյան թատրոններում նա հիմնավորապես ծանոթանում է խաղացանկին, ուր գլխավոր տեղում էին Շեքսպիրը, Մոլիերը, ռուս հեղինակները (Գոգոլ, Օստրովսկի), այստեղ նա դիտում է Շչեպկինի, Մոչալովի, Կարատիգինի նման մեծահռչակ արտիստների խաղը:

Պետերբուրգյան գաղափարական խմորումների մեջ էին Վ. Գ. Բելինսկու քննադատական հոդվածները, արձակի «գոգոլյան ուղղությունը», որը շատ բարձր էր գնահատում Ն. Գ. Չերնիշևսկին (ենթադրություններ կան, որ Գ. Սունդուկյանը անձամբ ծանոթ է եղել ռուս մեծ վաթսունականի հետ):

Գաղափարական նոր հովերը չէին կարող հետք չթողնել կովկասյան երիտասարդության` մանավանդ «Քռի ջուր խմածների», — տրամադրությունների վրա, նրանց կողմնորոշելով դեպի կյանքի կատարելագործման ու ժողովրդի լուսավորության սկզբունքները:

Ծննդավայր վերադառնալուց հետո Գ. Սունդուկյանը Կովկասի փոխարքան Վորոնցովի կարգադրությամբ մեկուսացվում է Դերբենտում` իբրև «աքսորական»: Թեև Դերբենտում նա տարվել է իր ինժեներական-ճարտարագիտական մտահղացումներով, քաղաքի վերաշինության համարձակ ծրագրերով, սակայն հայրենիքի կարոտը, մայրական գիրկը հանգիստ չեն տալիս նրան: 1858-ին Գ. Սունդուկյանը ստանում է Թիֆլիս վերադառնալու թույլտվություն. երկար ժամանակ, մինչև դարավերջ, նա աշխատում է ճանապարհների Կովկասյան վարչությունում:

Գ. Սունդուկյանի կենսագիրների վկայություններով նա «թիֆլիսյան հանգրվանում» աչքի է ընկել հասարակական ծառայության երևելի վարքագծով, հայ թատրոնի և դպրոցական ցանցի բարենորոգման համար ներդրած ջանքերով: Նրա հասարակական գործուներության ամենանշանակալից դրվագը մասնակցությունն է 1865 թվականի Թիֆլիսյան «համքարական շարժումներին», դեմոկրատական-պլեբեյական տարերքի այն շարժմանը, որի նպատակն էր մարդկային ինքնուրույնության և կյանքի արդարությունների հաստատումը: Արհեստավորական կառուցվածքի այդ շարժմանը գաղափարական անհրաժեշտ լիցքեր էին հաղորդում անձնվեր հայ մտավորականները, դրանց մեջ նաև Գ. Սունդուկյանը, որին հազիվ հաջորդվում է խուսափել նոր աքսորից` իբրև «քաղաքական անբարեհյուսի»:

Սուրեն Աղաբաբյան «Դասականներ և ժամանակակիցներ»

About the Author
  • google-share
Previous Story

Ամեն երեկո վերադարձրել է իր երիտասարդությունը. այսօր դերասան Հովհաննես Աբելյանի ծննդյան օրն է

Next Story

Ալեքսանդր Թամանյանի կնոջ` Կամիլլա Թամանյանի հուշերից

Related Posts

0

Մեծ նկարչին պաշտում էր «հեռվից»

Posted On 03 Նյմ 2013
, By Christina Abrahamyan
0

Ապրեց անվերջ կորուստներով, ինչպես ճակատագրական բոլոր քառասունյոթ տարեկանները` Սևակը, Մինասը …

Posted On 03 Նյմ 2013
, By Christina Abrahamyan
0

«Դժվարն իրենից հասուն լինելն է …». Պարույր Սևակն ապրեց այդ դարձվածքի կանոնով

Posted On 02 Նյմ 2013
, By Christina Abrahamyan
0

«Նա թարգմանում է մարդու հոգին». Սոս Սարգսյան

Posted On 19 Հկտ 2013
, By Christina Abrahamyan

Leave a Reply Չեղարկել պատասխանը

*
*

Վերջին նյութերը

  • Թախծոտ ու վշտացած «Դոն Ժուանի» անկրկնելի Սգանարելը…
  • ՄՈՎՍԵՍ ՆԱՋԱՐՅԱՆ. «Հունական քաղաքակրթությունը հայկականի մի օղակն է, արևմտյան թևը»
  • Հայ-ղրղզական պատմամշակութային կապերի սերտացման ճանապարհով
  • Հասմիկ Սարգսյան. ԸՆԾԱՅԱԲԵՐՈՒՄ
  • ՍԱՄՎԵԼ ԽԱԼԱԹՅԱՆ. ԵԶԸ
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ
  • Հասմիկ Սարգսյան. ԽՈՇ – ԲԻԼԱԶԻԳ՝ ԿԱՐՆՈ ՊԱՐ
  • Սպարտակ Ղարաբաղցյան. ՄԵՐ ՀԻՇՈՂՈՒԹՅԱՆ ՇԵՂԲԸ
  • «Եթե գան ու ձեզ ասեն, որ զոհվել եմ ես՝ չհավատաք…»
  • Վրեժ Սարուխանյան. ԱՆՉԱՓԵԼԻ ՀԱՅՐԵՆԻՔ

Facebook

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

Թախծոտ ու վշտացած «Դոն Ժուանի» անկրկնելի Սգանարելը…

ՄՈՎՍԵՍ ՆԱՋԱՐՅԱՆ. «Հունական քաղաքակրթությունը հայկականի մի օղակն է, արևմտյան թևը»

Հայ-ղրղզական պատմամշակութային կապերի սերտացման ճանապարհով

Header

[:Ar] Վերջին նյութերը [:ru]Свежие записи[:en]Last Posts

  • Թախծոտ ու վշտացած «Դոն Ժուանի» անկրկնելի Սգանարելը…
  • ՄՈՎՍԵՍ ՆԱՋԱՐՅԱՆ. «Հունական քաղաքակրթությունը հայկականի մի օղակն է, արևմտյան թևը»
  • Հայ-ղրղզական պատմամշակութային կապերի սերտացման ճանապարհով
  • Հասմիկ Սարգսյան. ԸՆԾԱՅԱԲԵՐՈՒՄ
  • ՍԱՄՎԵԼ ԽԱԼԱԹՅԱՆ. ԵԶԸ
banner
banner

[:Ar] Բանալի բառեր [:ru]Метки[:en]TAGS

communication education food football green power health life life style natural network night life power study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Ակսել Բակունց Անահիտ Վարդանանց Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Գայանե Փայտյան Գրիգոր Նազարյան Դավիթ Մուրադյան Դավիթ Վանյան Եղիշե Չարենց Զուխրա Երվանդյան Էդուարդ Արծրունյան Լեզվաոճական ուղեցույց Լուսինե Զաքարյան Կոմիտաս Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հասմիկ Սարգսյան Հենրիկ Հովհաննիսյան Հրաչուհի Փալանդուզյան Մարտիրոս Սարյան Պարույր Սևակ Սամվել Խալաթյան Սոս Սարգսյան Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վարուժան Խաստուր Վրեժ Սարուխանյան Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ հոդվածներ»

[:Ar] Մեկնաբանություններ [:ru]Коментарии[:en]Comments

  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան՝ Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ գրառման
  • Հայկ՝ Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Հեռուստատեսությունը կուլ է գնում ինտերնետին, վերարտադրում այն, ինչ ինտերնետում է՝ The third reality and the destiny of CinemaТретья реальность и судьба киноԵրրորդ իրականություն և կինոյի ճակատագիրը գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Խոհ աշխարհի վերջից առաջ՝ Հանճարի և անճարի գուգահեռականներում գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » «Նա ոչինչ չասաց սարդերի մասին, որ բույն էին դրել հենց իր` հոգևոր հոր գրպաններում ու երակներում». Արմեն Մարտիրոսյան՝ «Սարդոստայնը տների պատերի միջով, եկեղեցիների խորաններով բարձրացավ զանգակատների գմբեթները». Արմեն Մարտիրոսյան գրառման
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com