• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
ԱՊԱՇԽԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ԾՆՆԴՅԱՆ ՕՐՈՎ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 5)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 4)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 3)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 2)
Հասմիկ Սարգսյան. ԸՆԾԱՅԱԲԵՐՈՒՄ
ՍԱՄՎԵԼ ԽԱԼԱԹՅԱՆ. ԵԶԸ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ
Հասմիկ Սարգսյան. ԽՈՇ – ԲԻԼԱԶԻԳ՝ ԿԱՐՆՈ ՊԱՐ
Սպարտակ Ղարաբաղցյան. ՄԵՐ ՀԻՇՈՂՈՒԹՅԱՆ ՇԵՂԲԸ

«Նրա գրական կյանքը սկսվեց գեղեցիկ հեքիաթի նման». Ակսել Բակունց

Posted On 20 Հկտ 2013
Comment: 0
Tag: Ակսել Բակունց, Գորիս, Հրանտ Թամրազյան

urlՆրա գրական կյանքը սկսվեց գեղեցիկ հեքիաթի նման: Երբ 1926 թ. մարտին Երևան մտավ, արդեն ճանաչված գրող էր: Գորիսից մայրաքաղաք եկած գյուղատնտեսը անմիջապես գտավ իր շրջանը: Նրա գրական դիրքը բարձր էր, տեղն արդնե` մեծ Չարենցի կողքին: Այս հայտնությունը և հաջողակ մուտքը արտաքուստ թվում էր անսպասելի և շլացուցիչ: Քչերն, ըստ երևույթին, գիտեին, որ նոր տաղանդը թրծվել է բազում դեպքերի ու անցքերի մթնոլորտում, անցել է գրողի համար նախանձելի, բայց ծանր ճանապարհ, Չարենցի պես արդեն ունի իմաստալից անցյալ …

Նա ծնվել է 1899 թ. ընչազուրկ գյուղացի Ստեփան Թևոսյանի ընտանիքում: 1910 թ. ավարտել է տեղի ծխական դպրոցը որպես «հույժ գովելի» աշակերտ և համագյուղացիների միջնորդությամբ ընդունվել Գևորգյան ճեմարան:

Փոքր հասակում կապված էր բնության հետ, սիրում էր անտառը, արտերը, անասունները, աշխատում էր մեծի պես, լսում էր բնության կախարդող ձայները և դժվար կյանքի պատմությունները: Իսկ ճեմարանում նրա առջև բացվում է ուրիշ աշխարհ: Լսում է բանաստեղծ Հովհ. Հովհաննիսյանին, նշանավոր հայագետներ Աբեղյանին, Աճարյանին, Ղափանցյանին, Մանանդյանին, տարվում է գիտությամբ, պատմությամբ, գրականությամբ: Ապա սկսում է «չարությունները», այսինքն` գրական փորձերը: Առաջին փորձը` «Հիմար մարդը» հեքիաթը, տպագրվում է «Աղբյուրում»` 1913 թ.:

Սկսվում է մեծ կյանքը: Տասնվեց տարեկան պատանին մեկնում է Զանգեզուրի հեռավոր գյուղերից մեկը` Լոր, որպես ուսուցիչ: Մի տարի հետո Ալեքսան վարժապետը, այսպես էին մեծարում նրան գյուղացիները, գալիս է Գորիս` մեկ ու կես ամիս դասավանդում կենտրոնական վարժարանում:

Շուտով ամեն ինչ փոխվում է: 1917 թվականին թուրքական ճակատում տեղի էին ունենում ծանր կռիվներ: Մուգ կապույտ աչքեր ունեցող թախծոտ պատանին, որի հայացքի շարժման մեջ կար «ինչ-որ էներգիական բան», աղետի օրերին դրսևորում է ոգու կորով: 1917 թ. ճեմարանական ուսանողների հետ մեկնում է Էրզրումի ճակատ` որպես շարքային: Ամբողջ մի տարի նա մասնակցում է կռիվներին և -աշակում նահանջի բոլոր դառնությունները: Սարիղամիշ, Ղարս, Սուրմալու, կորուստների այս ուղին անջնջելի հետք է թողնում նրբազգաց զինվորի վրա: Վերջապես, 1918 թ. մայիսին պատանի զինվորը մասնակցում է Սարդարապատի հերոսական ճակատամարտին: Չարենցի պես նա էլ դառնում է հինավուրց երկրի ողբերգության ականատեսը և մաքառումենրի մասնակիցը:

Ապա գալիս է «խաղաղ» շրջանը. հիվանդանալով, նա մի որոշ ժամանակ ընկնում է բժիշկների ձեռքը: 1918 թ. աշխատակցում է «Ժողովուրդ» լրագրին, որպես սրբագրիչ և լրաբեր: Այս լրագրում էլ տպագրվում են առաջին պատմվածքները` «Աշոտը», «Անտառում», «Աղոթքը», բոլորն էլ ժողովրդի կյանքից, լի մորմոքով ու թախիծով և չարենցյան «Հարդագողի ճամփորդների» երազներով:

Շատ բանով նման էին Չարենցի և Բակունցի պատանեկությունը:

«Մեր ոտքերը մաշվեցին քայլելուց, մեր ծնկները կքվեցին ծանր բեռից …

Իզո՜ր, իզո՜ւր, իզո՜ւր …

Եվ արյուն, և քրտինք, և զոհ ու զրկանք, և արցունք:

Մենք վերադարձանք այդ ճամփաները նզովելով, այդ ճամփաները, որ հազար-հազար մատաղ կյանք լափեցին ու հագեցան: Մեր ուխտը մեզ անմիտ թվաց, մեր ճամփան կորստաբեր և մնացինք շվարած: Մեկը չեղավ, որ մեզ ճամփաները ցույց տար, որ ամոքեր մեր հիվանդ սիրտը և թև տար, նոր թևեր ապրելու, ստեղծելու»:

Չարենցի պես նա էլ բռնում է մի երկար ճանապարհ, 1919 թ. ուզում է գնալ Մոսկվա: Միջոց չունենալու պատճառով կանգ է առնում Թիֆլիսում, ընդունվում պոլիտեխնիկ ինստիտուտ, միաժամանակ դասեր տալիս որբանոցի գիմնազիայում: 1920 թ. ամռանը կրկին բռնում է Մոսկվայի ճանապարհը, բայց էլի անհաջողություն. այս անգամ կանգ է առնում Խարկովում:

Ճանապարհին նա ստիպված էր վաճառել անգամ կոշիկները և քաղաք մտնել ոտաբոբիկ: Խարկովում նա շփվում է գաղթած հայ բնակչության հետ, որի թիվը արդեն հասել էր տասը հազարի, դառնում է հայերի կուլտուրական-գրական կյանքի կազմակերպիչը, ստեղծում է գրադարան: Այստեղ նա ընդունվում է գյուղատնտեսական ինստիտուտ, որը հաջողությամբ ավարտելուց հետո, 1923 թ. հուլիսի 13-ին կրկին դառնում է Հայաստան: Մի տարի Երևանի սերմնաբուծարանում աշխատելուց հետո, մեկնում է Գորիս` գյուղատնտեսի պաշտոնով:

Զանգեզուրի առաջին գյուղատնտեսը շրջում է գյուղից գյուղ, ոտքով և ձիով,

քայլում գրեթե բոլոր ուղիներով ու արահետներով, թեքվում բոլոր ծաղիկների ու բույսերի վրա, չափում անդունդներն ու դաշտերը: Մասնակցում է գյուղի կենցաղային-բարոյական դժվար վերելքին, ճանաչում բնաշխարհի մարդու կարիքն ու թաքուն աշխարհը: Նա մերթ հողաբաժան վեճերի մեջ էր, մերթ գյուղական հավաքույթներում` գյուղատնտեսական զրույցներով, մերթ էլ գյուղացիներին սովորեցնում էր տնկել և աճեցնել խնձորենիների լավագույն տեսակներ: Զանգեզուրում այսօր էլ դեռ ծաղկում են բակունցյան այգիների խնձորենիները:

Ցերեկը նա զարդարում էր երկիրն ու հողը, իսկ գիշերները գրում էր նովելներ, որոնք հյուսվել էին բանավոր, երկրի ճամփաներին, հեռավոր գյուղերում, մարդկանց մեջ` կենսական տպավորությունների խոր ազդեցության տակ: Այսպես, մեծ կյանքի մեջ, խաղաղ, բայց մշտապես զարգանում ու նրբավորվում էր գրողը … 1924 թ. մամուլում լույս է տեսնում Բակունցի «Գավառական նամականին», որն անմիջապես գրավում է հասարակության ուշադրությունը: Սկսվում է գրական մեծ կյանքը:

Հեքիաթի պես էր թվում նրա գրական մուտքը … բայց միայւն արտաքուստ: Դա նախապատրաստված էր մեծ փորձով ու տևական աշխատանքով, որոնք արգասավորվում էին բնական հարուստ ձիրքը …

Երևանում նա շարունակում է գյուղատնտեսի աշխատանքը, չի խորշում հասարակ նյութից ու թեմաներից, հոդվածներ ու ագրոպատմվածքներ է գրում կարտոֆիլի ուը վիկի մշակության և զանազան գյուղատնտեսական աշխատանքների մասին: Բայց դրա հետ միասին նոր ուժով շարունակում է ստեղծագործական աշխատանքը: Մամուլում լույս են տեսնում Բակունցի նոր ակնարկները, նովելներն ու պատմվածքները, 1927 թ. տպագրվում է «Մթնաձորը», որը նրան բերում է մեծ հռչակ, ստեղծագործ երջանկության շատ պահեր, բայց և դառնություն: Նա շահում է բազում բարեմակներ և համառ, մշտական հակառակորդներ:

Հրանտ Թամրազյան «Գրական դիմանկարներ, հոդվածներ»

About the Author
  • google-share
Previous Story

«Անմատչելի էր նա, մռայլ, ծիծաղում, ավելի շուտ ժպտում էր երկու շաբաթը մի անգամ երևի». Արսեն Տերտերյան

Next Story

«Ես նայեցի նրան, և ինձ շատ նման թվաց եթովպացու` նիհար, գանգրահեր, մեծ այտոսկրերով». Պարույր Սևակ

Related Posts

0

Ակսել Բակունց. Մթնաձոր

Posted On 16 Ապր 2022
, By Christina Abrahamyan
0

Ստալինյան բռնությունների ևս մեկ զոհի՝ մեր ամենաքնարական արձակագիրներից մեկի՝ Ակսել Բակունցի մասին

Posted On 26 Փտր 2017
, By Christina Abrahamyan
0

«Անմատչելի էր նա, մռայլ, ծիծաղում, ավելի շուտ ժպտում էր երկու շաբաթը մի անգամ երևի». Արսեն Տերտերյան

Posted On 20 Հկտ 2013
, By Christina Abrahamyan

Leave a Reply Չեղարկել պատասխանը

*
*

Վերջին նյութերը

  • Հուլիսի 4-ը Հայաստանի ազգային գրադարանի օրն է
  • ԱՊԱՇԽԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ԾՆՆԴՅԱՆ ՕՐՈՎ
  • Անահիտ Վարդանանց. «ԳՈՐԾԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԵՐԿՐԻ ՁԵՌՔԵՐՆ ՈՒ ՈՏՔԵՐՆ Է…»
  • ՄԵԼԻՆԵ ԱՆՈՒՄՅԱՆ. «Իմ խնդիրն եմ համարում հայ հասարակությանը հիշեցնել Թուրքիայի իրական դեմքը, քանի որ նկատելի է զգոնության կորուստ»
  • «Քաղբյուրոյի թիվ մեկ վրձինը»
  • «ՍԹԱՐՄՈՒՍ» ՀԱՄԱՇԽԱՐՀԱՅԻՆ ՓԱՌԱՏՈՆԸ ԳԱԼԻՍ Է ՀԱՅԱՍՏԱՆ
  • Բացվել է Երվանդ Ղազանչյանի և Գալյա Նովենցի միասնական հուշատախտակը
  • Թեհրանի «Արտակ Մանուկյան» թանգարանում տեղի ունեցավ «Մատենադարանի ղաջարական արվեստի նմուշները» գիրք-ալբոմի շնորհանդեսը
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 5)
  • ԳՈՌ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ. «Ես չգիտեմ՝ նախախնամությունն ինչու է ինձ հայ ծնել, բայց համոզմունքս է, որ այդ «որոշումը» չի եղել «քմահաճորեն», այլ՝ նպատակային»

Facebook

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

Հուլիսի 4-ը Հայաստանի ազգային գրադարանի օրն է

ԱՊԱՇԽԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ԾՆՆԴՅԱՆ ՕՐՈՎ

Անահիտ Վարդանանց. «ԳՈՐԾԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԵՐԿՐԻ ՁԵՌՔԵՐՆ ՈՒ ՈՏՔԵՐՆ Է...»

Header

[:Ar] Վերջին նյութերը [:ru]Свежие записи[:en]Last Posts

  • Հուլիսի 4-ը Հայաստանի ազգային գրադարանի օրն է
  • ԱՊԱՇԽԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ԾՆՆԴՅԱՆ ՕՐՈՎ
  • Անահիտ Վարդանանց. «ԳՈՐԾԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԵՐԿՐԻ ՁԵՌՔԵՐՆ ՈՒ ՈՏՔԵՐՆ Է…»
  • ՄԵԼԻՆԵ ԱՆՈՒՄՅԱՆ. «Իմ խնդիրն եմ համարում հայ հասարակությանը հիշեցնել Թուրքիայի իրական դեմքը, քանի որ նկատելի է զգոնության կորուստ»
  • «Քաղբյուրոյի թիվ մեկ վրձինը»
banner
banner

[:Ar] Բանալի բառեր [:ru]Метки[:en]TAGS

communication education food football green power health life life style natural network night life power study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Ակսել Բակունց Անահիտ Վարդանանց Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Գայանե Փայտյան Գրիգոր Նազարյան Դավիթ Մուրադյան Դավիթ Վանյան Եղիշե Չարենց Զուխրա Երվանդյան Էդուարդ Արծրունյան Լեզվաոճական ուղեցույց Լուսինե Զաքարյան Կոմիտաս Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հասմիկ Սարգսյան Հենրիկ Հովհաննիսյան Հրաչուհի Փալանդուզյան Մարտիրոս Սարյան Պարույր Սևակ Սամվել Խալաթյան Սոս Սարգսյան Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վարուժան Խաստուր Վրեժ Սարուխանյան Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ հոդվածներ»

[:Ar] Մեկնաբանություններ [:ru]Коментарии[:en]Comments

  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան՝ Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ գրառման
  • Հայկ՝ Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Հեռուստատեսությունը կուլ է գնում ինտերնետին, վերարտադրում այն, ինչ ինտերնետում է՝ The third reality and the destiny of CinemaТретья реальность и судьба киноԵրրորդ իրականություն և կինոյի ճակատագիրը գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Խոհ աշխարհի վերջից առաջ՝ Հանճարի և անճարի գուգահեռականներում գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » «Նա ոչինչ չասաց սարդերի մասին, որ բույն էին դրել հենց իր` հոգևոր հոր գրպաններում ու երակներում». Արմեն Մարտիրոսյան՝ «Սարդոստայնը տների պատերի միջով, եկեղեցիների խորաններով բարձրացավ զանգակատների գմբեթները». Արմեն Մարտիրոսյան գրառման
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com