• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ
ԼՈՒ՛ՅՍՆ Է ԱՌԱՎԵԼ
Մենուա Հովհաննիսյանին և բոլոր սրբազան Ռազմիկներին
Թատրոնը նրա համար հոգևոր տաճար էր,որին վերաբերվում էր հավատացյալի երկյուղածությամբ,ներկայացում արարելը՝ ծիսակատարություն
ԵԹԵ ՍԵՐԸ ԱՆՈՒՆ ՈՒՆԵՆԱՐ, ԿԿՈՉՎԵՐ ԱՐԵՆ
Անկախությունը Հայաստա՛նն է՝ Արցախ աշխարհով

Ֆրանց Վերֆել. «Մուսա լեռան 40 օրը» (Հարյուրամյա պատմության դասերը)

Posted On 24 Ապր 2022
Comment: 0
Tag: Գրիգոր Չալիկյան, Հասմիկ Պողոսյան, Հերբերտ Գասպարյան, Ֆրանց Վերֆել

…1985 թվականին էկրանավորվեց մեր ազգի պայքարի, մաքառումների ու վերածննդի մարմնավորումը դարձած՝ Ֆրանց Վերֆելի «ՄՈՒՍԱ ԼԵՌԱՆ 40 ՕՐԸ» վեպը. մինչ այդ հայ մշակույթի մեծ նվիրյալ Գրիգոր Չալիկյանը ստեղծել էր «Մուսա լեռան 40 օրը» ռադիոբեմադրությունը: Հետագայում երկու արվեստագետներ՝ Գրիգոր Չալիկյանն ու Հերբերտ Գասպարյանը համադրելով վեպի ամբողջ գեղարվեստական հմայքն ու արժեքը, Մուսա լեռան հերոսամարտի ոգին՝ ստեղծեցին մի էպիկական ներկայացում՝ իրական հերոսներով ու պատմություններով: Հեռուստաներկայացումը ստեղծվեց ֆիլմի սկզբունքով՝ ստուդիայի տաղավարում: Բեմադրող նկարիչը Աշոտ Համբարձումյանն է, իսկ բեմադրող օպերատորը՝ Բորիս Պետրոսյանը: Ստեղծվեց հեռուստաներկայացում, որը ռեժիսուրայի, բեմանկարչության և օպերատորական արվեստի փայլուն ներդաշնակություն է:

«Մուսա լեռան 40 օրը» հեռուստաներկայացման մեջ ընդգրկվեցին մեր մեծանուն դերասաններն ու տաղանդավոր արվեստագետները: Եվ նրանց շնորհիվ ունենք հայ ժողովրդի սխրանքին արժանի հեռուստաներկայացում՝ բաղկացած 5 մասից:

Դառնանք ու հիշենք բոլորին մեկ առ մեկ, ովքեր սերունդներին ընծայեցին այս մեծակտավ գործը.

Բեմադրող ռեժիսորներ՝ Գրիգոր Չալիկյան և Հերբերտ Գասպարյան, բեմադրող օպերատոր՝ Բորիս Պետրոսյան, բեմադրող նկարիչ՝ Աշոտ Համբարձումյան, կոմպոզիտոր՝ Երվանդ Երկանյան, հնչյունային ռեժիսոր և երաժշտական ձևավորող ՝ Ֆելիքս Արամյան, օպերատորներ՝ Պողոս Սիմիթյան և Վոլոդյա Մկրտչյան, ռեժիսորի ասիստենտներ՝ Թորգոմ Մովսիսյան և Նոնա Ղուկասյան, դիմահարդարներ՝ Գրետա Սմբատյան և Աղավնի Խաչատրյան, հնչյունային օպերատոր՝ Զինա Ալիխանյան, տեսագրության ինժեներներ՝ Վանիկ Գևորգյան և Հակոբ Մելքոնյան:

Հեղինակի դերում Խորեն Աբրահամյանն է: Չի կարող գտնվել մի հայ, ով ազդված չլինի Խորեն Աբրահամյանի մենախոսությունից, ով մարմնավորում է հեղինակի դերը, թեև ավելի ճիշտ կլիներ ասել՝ հայ պատմիչի ու պատմության հետ «դու»-ով խոսող հավերժական հայի կերպարը: Եվ այս ոգեղեն, սերունդներ ապրեցնող տեքստի ու սցենարի հեղինակը եղել է Գրիգոր Չալիկյանը:

Գլխավոր հերոսի՝ Գաբրիել Բագրատյանի դերում Լևոն Թուխիկյանն է, որի մարմնավորած այս վիթարի կերպարն արդեն դասական արժեք է հայ թատրոնի պատմության մեջ:

Կնոջ՝ Ժուլիեթի դերում հանդես է գալիս Ալիս Կապլանջյանը:

Նրանց որդու՝ Ստեփանիկի դերում Միքայել Ջանիբեկյանն է: Տեր -Հայկազունի դերում Հրաչյա Ղազարյանն է: Արամին՝ զեյթունցի ուսուցչին մարմնավորում է Լոռենց Առուշանյանը: Զինագործ Պետրոսին մարմնավորում է Ռուդոլֆ Ղևոնդյանը: Իսկուհու կերպարը խաղում է Կարինե Ոսկանյանը: Դեղագործ Գրիգորին մարմնավորում է Հարություն Հայրապետյանը: Բժիշկ Ալթունիի դերում Ալեքսանդր Ադամյանն է: Ոսկանյանի կերպարը մարմնավորել է Արմեն Մարությանը: Քեբուսյանի դերում Մամիկոն Մանուկյանն է: Սամվելի դերում Գրիգոր Օգարյանն է: Պատվելի Նոխուդյանի կերպարը իր անզուգական խաղով մարմնավորել է Վլադիմիր Մսրյանը: Կիլիկյանի դերում Կարեն Ջանիբեկյանն է:

Գոնզագ Մարիսի դերում հանդես է գալիս Ալեքսանդր Խաչատրյանը:

Ֆրանց Վերֆելը հայ ազգի հանդեպ գործադրված ցեղասպանության թեման վեր է հանել մարդկության խիղճը դարձած գերմանացի արևելագետ, հոգևորական Իոհաննես Լեփսիուսի կերպարի միջոցով, որին մարմնավորել է Նուբար Չալիկյանը:

«Մուսա լեռան 40 օրը» վեպում Ֆ. Վերֆելը որպես պատմական փաստ ներկայացրել է Իոհաննես Լեփսիուսի և երիտթուրքերի պարագլուխներից Էնվերի հետ հանդիպում-զրույցները: Եվ հեռուստաներկայացման մեջ տեղ է գտել այդ անչափ կարևոր դրվագը, որտեղ Էնվեր փաշայի դերում գրոտեսկային, հետաքրքիր խաղով հանդես է գալիս Էդուարդ Գասպարյանը:

Հանդես են գալիս նաև մեր մյուս հրաշալի արտիստները ՝ Լյուսյա Հովհաննիսյան, Արշավիր Ղազարյան, Կարպիս Շամլյան, Էդիտա Ավագյան, Լիդա Քառյան, Արամ Սարիբեկյան, Արմեն Աբելյան, Վարդան Հովակիմյան, ինչպես նաև մի խումբ մուսալեռցիներ:

«Մուսա լեռան 40 օրը» ստեղծագործությունը բեմադրելը պահանջում էր այնպիսի երաժշտություն, որը կմարմնավորեր մեր ազգի պատմական անցյալը, մաքառումներն ու իղձերը: Եվ այդ ստեղծագործությունը «Կիլիկիա» ազգային երգն էր (խոսք՝ Նահապետ Ռուսինյան, երաժշտ.՝ Գաբրիել Երանյան)՝ կոմպոզիտոր Երվանդ Երկանյանի անզուգական մշակմամբ: Ստեղծագործությունը հնչեցնում են Հեռուստատեսության և Ռադիոհաղորդումների պետական կոմիտեի սիմֆոնիկ նվագախումբը՝ դիրիժոր Ռաֆայել Մանգասարյան և Կամերային երգչախումբը՝ խմբավար Տիգրան Հեքեքյան: Երկու մաեստրոների մատուցմամբ «Կիլիկիա»-ն հնչեց իր ամբողջ հզորությամբ: Իսկ Էջմիածնի «Մուսա լեռ» ազգագրական խումբը, որի գեղարվեստական ղեկավարն է Մովսես Շարբաթյանը, ստեղծեց պատմական ու ազգային հրաշալի միջավայր՝ հենց մուսալեռցիների երգ ու պարով:

…Գրիգոր Չալիկյանի անունից Հերբերտ Գասպարյանն այսօր իր շնորհակալական խոսքն է հայտնում մուսալեռցիներին՝ իրենց մասնակցության համար:

Դիտենք ու հիշենք մեր պատմության հարյուրամյա դասերը …

ՀԱՍՄԻԿ ՊՈՂՈՍՅԱՆ

 

About the Author
  • google-share
Previous Story

ԴԱՎԻԹ ՄՈՒՐԱԴՅԱՆ. Հայի մեջ ապրող հոգեբանական հայրենիքը մի քանի անգամ մեծ է նրան բաժին մնացած հողակտորից

Next Story

ԱՆԱՀԻՏ ՎԱՐԴԱՆԱՆՑ. ՀԱՅՈՑ ՑԵՂԱՍՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱԿԱՆ ԺԱՄԱՆԱԿԱՀԱՏՎԱԾԸ

Related Posts

0

«ՀԱՅԵՐԸ ԵՐԵԿ ԵՎ ԱՅՍՕՐ. ԿԵՆՍԱԳՐԱԿԱՆ ԲԱՌԱՐԱՆ» ԿԱՄ՝ ՀԱՅ ՀՈԳՈՒ ՑՈԼԱՆՔԸ

Posted On 16 Նյմ 2022
, By Christina Abrahamyan
0

ՆԱՀԱՊԵՏԻ ԿՏԱԿԸ՝ ՄԵԶ ԵՎ ՍԵՐՈՒՆԴՆԵՐԻՆ

Posted On 25 Հկտ 2022
, By Christina Abrahamyan
0

Մեր պատմության իրավատերը և հոգևոր դաշտի պահապանը

Posted On 12 Սպտ 2022
, By Christina Abrahamyan
0

ԽՈՆԱՐՀՈՒՄՍ, ՀԵՐՈՍԱՄԱՅՐ

Posted On 15 Հլս 2022
, By Christina Abrahamyan

Leave a Reply Չեղարկել պատասխանը

*
*

Վերջին նյութերը

  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
  • «ՀԱՅԵՐԸ ԵՐԵԿ ԵՎ ԱՅՍՕՐ. ԿԵՆՍԱԳՐԱԿԱՆ ԲԱՌԱՐԱՆ» ԿԱՄ՝ ՀԱՅ ՀՈԳՈՒ ՑՈԼԱՆՔԸ
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ
  • Զուխրա Երվանդյան. Չէ՛, էս սերնդի հասցեին թթու խոսք չասեք
  • ԼՈՒ՛ՅՍՆ Է ԱՌԱՎԵԼ
  • Հայաստան անվան մասին
  • Մենուա Հովհաննիսյանին և բոլոր սրբազան Ռազմիկներին

Facebook

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)

Header

[:Ar] Վերջին նյութերը [:ru]Свежие записи[:en]Last Posts

  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
  • «ՀԱՅԵՐԸ ԵՐԵԿ ԵՎ ԱՅՍՕՐ. ԿԵՆՍԱԳՐԱԿԱՆ ԲԱՌԱՐԱՆ» ԿԱՄ՝ ՀԱՅ ՀՈԳՈՒ ՑՈԼԱՆՔԸ
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
banner
banner

[:Ar] Բանալի բառեր [:ru]Метки[:en]TAGS

communication education green power health life life style natural network night life power study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Ակսել Բակունց Անահիտ Վարդանանց Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Գայանե Փայտյան Գրիգոր Նազարյան Դավիթ Մուրադյան Դավիթ Վանյան Եղիշե Չարենց Զուխրա Երվանդյան Էդուարդ Արծրունյան Լեզվաոճական ուղեցույց Լուսինե Զաքարյան Կարինե Ավագյան Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հասմիկ Պողոսյան Հասմիկ Սարգսյան Հենրիկ Հովհաննիսյան Հրաչուհի Փալանդուզյան Մարտիրոս Սարյան Պարույր Սևակ Սամվել Խալաթյան Սոս Սարգսյան Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վարուժան Խաստուր Վրեժ Սարուխանյան Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ Օհան Դուրյան հոդվածներ»

[:Ar] Մեկնաբանություններ [:ru]Коментарии[:en]Comments

  • Ashot Manukyan՝ Քաղաքագիտության էթնիկական երանգները գրառման
  • Ashot Manukyan՝ Աշոտ Մանուկյան գրառման
  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան՝ Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ գրառման
  • Հայկ՝ Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Հեռուստատեսությունը կուլ է գնում ինտերնետին, վերարտադրում այն, ինչ ինտերնետում է՝ The third reality and the destiny of CinemaТретья реальность и судьба киноԵրրորդ իրականություն և կինոյի ճակատագիրը գրառման
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com