• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ
ԼՈՒ՛ՅՍՆ Է ԱՌԱՎԵԼ
Մենուա Հովհաննիսյանին և բոլոր սրբազան Ռազմիկներին
Թատրոնը նրա համար հոգևոր տաճար էր,որին վերաբերվում էր հավատացյալի երկյուղածությամբ,ներկայացում արարելը՝ ծիսակատարություն
ԵԹԵ ՍԵՐԸ ԱՆՈՒՆ ՈՒՆԵՆԱՐ, ԿԿՈՉՎԵՐ ԱՐԵՆ
Անկախությունը Հայաստա՛նն է՝ Արցախ աշխարհով

Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան

Posted On 16 Հկտ 2013
Comments: 2
Tag: Գ. Դոնիցետտիի «Պողիկտոս», Կոռնեյլ, Վեհափառ Հայրապետ Վազգեն Առաջին, Տիգրան Լևոնյան, Օհան Դուրյան

1237589_367006613429921_1691292853_nՕհան Դուրյանի ներդրումը երաժշտական արվեստում անգնահատելի է և հասնում է վիթխարի չափերի:
Այսօր ցանկանում եմ, սակայն, գնահատության ընդհանուր խոսքեր ասելու փոխարեն անդրադառնալ Մաեստրոյի ղեկավարությամբ Հայաստանի ազգային օպերայի և բալետի թատրոնում տեղի ունեցած Գ. Դոնիցետտիի «Պողիկտոս» օպերայի ներկայացման պրեմիերային, որն այն տարիներին Երևանում հազվագյուտ մշակութային նորություն էր:
Գ. Դոնիցետտին իր օպերան ստեղծելիս ոգեշնչվել է ֆրանսիական կլասիցիստական դրամայի դասական հեղինակ Պ. Կոռնեյլի «Պոլիկտոս» ողբերգությունից:
Պիեսի նյութը ֆրանսիացի դրամատուրգը, իր իսկ վկայությամբ, քաղել է 16-րդ դարի բյուզանդացի պատմաբան Սիմեոն Մետաֆրասթեսի «Վարք սրբոց» («Սինասքար») աշխատությունից, որը ներառում է շուրջ 150 սրբերի կենսագրություն, ինչպես նաև կարդինալ Ցեզար Պարոնիուսի (XVI դար) «Եկեղեցական նոթեր»-ից:
Ողբերգության գործողությունները ներկայացնում են 249-251 թվականներին տեղի ունեցած իրադարձությունները, երբ նախաքրիստոնեական Հայաստանի զգալի մասը գտնվում էր Հռոմի տիրապետության տակ: Ինչպես վկայում են վերոնշյալ աշխատությունները` այդ ժամանակ ապրել է «մի հայ ազնվական, որի անունն էր Պողիկտոս»: Իր մտերիմ ընկերոջ`  Ներսեսի հորդորներից ոգեշնչված` նա որոշում է քրիստոնեություն ընդունել և «առանց նույնիսկ մկրտվելու` կամենում է հիշատակության արժանի գործ կատարել: Չնայած Հայաստանում հռոմեացի կառավարիչ Ֆելիքսի (Ֆելիչեի) փեսան էր, սակայն ընդդիմանում է կայսեր հրամանին, որով արգելվում էր դավանել քրիստոնեություն»:
Կոռնեյլը, մասնավորապես, գրել է. «Պողիկտոսն ապրել է 250 թվականին. ազգությամբ հայ էր… Նա պատռել է կայսեր հրամանը, փշրել կուռքերի արձանները, որոնք զետեղվում էին տաճարներում` պատվանդանների վրա՝ հայերի կողմից պաշտվելու նպատակով…
Չանսալով իր կնոջ պաղատանքներին, աներոջ խնդրանքին՝ վերադառնալ հնոց հավատքին, Պողիկտոսը քրիստոնեություն է ընդունում, ենթարկվում հետապնդումների և հենց աներոջ կողմից էլ, ի վերջո, տանջամահ արվում»:
Այս պատմությունը տեղի է ունեցել Մելիտենա քաղաքում, որն ավելի ուշ հայտնի պիտի դառնար Մալաթիա անունով:
Որոշում էր կայացվել «Պողիկտոս» օպերայի առաջնաելույթը տալ 1993 թվականի հուլիսի 17-ին, քանի որ «յոթերորդ ամսվա 17-րդ օրն է Նոյյան տապանը կանգնել Արարատի գագաթին»: Հայ ժողովրդի մեծատաղանդ զավակներ Վեհափառ Հայրապետ Վազգեն Առաջինը (որի շնորհիվ ու ջանքերով էր օպերայի պարտիտուրը Իտալիայից Հայաստան բերվել) և Օհան Դուրյանն էին ներկայացման պրեմիերայի կայացման օրը համապատասխանեցրել աստվածաշնչյան այդ իրադարձությանը:
Ներկայացմանը օպերայի դահլիճը լեփ-լեցուն էր, և ասեղ գցելու տեղ չկար (դա, իհարկե, սովորական երևույթ էր Մաեստրոյի յուրաքանչյուր համերգի համար):
Բեմադրությունը Տիգրան Լևոնյանինն էր, պարերի բեմադրությունը՝ Վիլեն Գալստյանինը, բեմադրության նկարիչը՝ Եվգենի Սաֆրոնովն էր: Մասնակցում էին`
Պողիկտոս` Ռազմիկ Պապիկյան
Պաոլինա` Հասմիկ Հացագործյան
Սևերոս` Կոնստանտին Սիմոնյան
Կալիստեն` Վալերի Հարությունյան:
Հանդիսատեսներս ականատես եղանք գեղեցիկ ու հզոր, անմոռաց մի ներկայացման, որը 1993 թվականի երևանյան հետընթաց ապրող ու սառած մշակութային կյանքում ջերմության բոց էր, ներկաներից յուրաքանչյուրի հոգին արվեստի՛ հզորությամբ ալիքող ջերմության բոց…
Դահլիճի օթյակում էին երջանկահիշատակ Վեհափառ Հայրապետը, Գոհար Գասպարյանը, բազմաթիվ նշանավոր հյուրեր սփյուռքից ու հայրենիքից:
Ներկայացումն ավարտվեց: Հանդիսատեսի համար նոր աշխարհ բացած ներկայացմանը տրվող ծափահարությունները շռնդալից էին, ու դրանց ձայնից սրահը թնդում էր: Ծափահարում էինք հոտնկայս, խելահեղ` ինքներս չիմանալով` ու՞մ` Օհան Դուրյանի՞ն, Վազգեն Առաջինի՞ն, Գոհար Գասպարյանի՞ն, Հասմիկ Հացագործյանի՞ն` իր հիանալի բեմական կեցվածքով ու քնքուշ սոպրանոյով: Ծափահարում էինք լիաբուռն, քանզի ծափահարությունները, հիրավի, վաստակել էին բոլորը: Իսկ մենք` հանդիսատեսներս, հատկապես կարոտ էինք հենց այդպիսի նորարարության` սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող, մտքի նինջն արթնացնող մի երևույթի:
«Պողիկտոս»-ի ներկայացումը բոլորիս հաղթանակն էր:

Պերճ Դոլինյան
8 Օգոստոսի,  2013
Ք.Սալոնիկ: Հունաստան

About the Author
  • google-share
Previous Story

Звезда Армянской астрофизики.

Next Story

«Հայկական Մելպոմենի չքնաղագույն դիցուհուն». Եղիշե Չարենցը` Արուս Ոսկանյանին

Related Posts

0

20 միլիոն դրամ՝ Օհան Դուրյանի արձանի պատրաստման և տեղադրման համար

Posted On 15 Օգս 2022
, By Christina Abrahamyan
0

«Մշակույթով պիտի հաղթենք, մշակույթն է մեր ուժը, միասնությունն ու պատմությունը…». Լորիս Ճգնավորյան

Posted On 16 Հկտ 2013
, By Christina Abrahamyan

2 Comments

  1. ՆՈՒԲԱՐ ԱՍԼԱՆՅԱՆ 18.10.2013 at 18:42 Reply

    AZG Armenian Daily #001, 11/01/2011

    ԱՄԵՆԱՄԵԾ ԳՆԱՀԱՏԱԿԱՆԸ
    Հիմա հայաստանյան որոշ արվեստախառն պետական այրեր կսկսեն ցավակցություն եւ ափսոսանք հայտնել, իսկ գուցե եւ լան, մազեր փետտեն, թաշկինակներ քամեն (աման-աման) տեսակ-տեսակ ճառերով պատմեն Դուրյանի մեծության, անգամ իրենց փայլուն հարաբերությունների մասին Մեծն Մաեստրոի հետ:
    Ո՞ւր ես, Շիրազ. նորից ասա՝ «Գնա մեռի, արի սիրեմ»…
    Բայց այդ մարդկանցից եւ ոչ մեկը իր վրա չի վերցնելու մեղքի այն բաժինը, որի պատճառով Մեծ hայը լքեց իր Հայրենիքը եւ մեկնեց Մոսկվա՝ կրթելու այլոց, այն դեպքում, երբ կարող էր դիրիժորության վարպետության մի ամբողջ փունջ դասեր պարգեւել արվեստի մեջ դեռ երեկվա, իսկ այսօր արդեն բիրդան աղա դարձած, հետն էլ Արվեստի վաստակավոր գործիչ անվանումը առած, գնած, գողացած, շրջապատի հաշվին յուրացրած, բայց ոչ ձեռք բերված կոչումը: Ու կհանդիպի Մաեստրոն նրանց, վերեւում, ու կթքի նրանց երեսներին, եւ իհարկե նրանք էլ կասեն, վայ, տես, անձրեւ է գալիս…
    1992 թվի ցուրտ ձմեռն էր: Օպերային թատրոնի դահլիճը լեփ լեցուն էր ԻՍԿԱԿԱՆ արվեստագետներով եւ արվեստասերներով: Պատճառը՝ Օհան Դուրյանը կատարում էր Բեթհովենի թիվ 9 անմահ սիմֆոնիան: Ցուրտ էր, շատ ցուրտ, բայց ոչ ոք դահլիճը չլքեց: Հերոսներ էին նաեւ կատարող երաժիշտները երգչախմբով հանդերձ: Համերգի հիանալի ավարտից հետո ինձ մոտեցավ Ռադիոյի երաժշտական խմբագրության մեկնաբանը (Վալիկը) համերգի առթիվ տպավորության հարցազրույցի խնդրանքով: Եվ ահա թե ինչ ասացի,- Ես չէ, որ պիտի գնահատեմ Օհան Դուրյանի արվեստը, ամենամեծ գնահատականը այս ցուրտ, չտաքացվող դահլիճի լեփ լեցուն լինելն է…
    ՆՈՒԲԱՐ ԱՍԼԱՆՅԱՆ, Հայֆա, Իսրայել

  2. Հայկ 04.11.2013 at 16:13 Reply

    Մաեստրո ջան,ասա է,ասա…
    Լավ ասացիր ,բայց այդքան էլ չկան;Չգիտեմ թե ուրիշները ինչպ՞ես,բայց ինձ համար համար մեկ չափանիշաը,դա Հայաստանի ԱԺ-ն է;Նայում եմ այդ ընտրանուն ու մտածում,թե եթե սա է ընտրանին,ապա նորմալ մահկանացուները ինչպիսի՞ն են;

Leave a Reply Չեղարկել պատասխանը

*
*

Վերջին նյութերը

  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
  • «ՀԱՅԵՐԸ ԵՐԵԿ ԵՎ ԱՅՍՕՐ. ԿԵՆՍԱԳՐԱԿԱՆ ԲԱՌԱՐԱՆ» ԿԱՄ՝ ՀԱՅ ՀՈԳՈՒ ՑՈԼԱՆՔԸ
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ
  • Զուխրա Երվանդյան. Չէ՛, էս սերնդի հասցեին թթու խոսք չասեք
  • ԼՈՒ՛ՅՍՆ Է ԱՌԱՎԵԼ
  • Հայաստան անվան մասին
  • Մենուա Հովհաննիսյանին և բոլոր սրբազան Ռազմիկներին

Facebook

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)

Header

[:Ar] Վերջին նյութերը [:ru]Свежие записи[:en]Last Posts

  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
  • «ՀԱՅԵՐԸ ԵՐԵԿ ԵՎ ԱՅՍՕՐ. ԿԵՆՍԱԳՐԱԿԱՆ ԲԱՌԱՐԱՆ» ԿԱՄ՝ ՀԱՅ ՀՈԳՈՒ ՑՈԼԱՆՔԸ
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
banner
banner

[:Ar] Բանալի բառեր [:ru]Метки[:en]TAGS

communication education green power health life life style natural network night life power study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Ակսել Բակունց Անահիտ Վարդանանց Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Գայանե Փայտյան Գրիգոր Նազարյան Դավիթ Մուրադյան Դավիթ Վանյան Եղիշե Չարենց Զուխրա Երվանդյան Էդուարդ Արծրունյան Լեզվաոճական ուղեցույց Լուսինե Զաքարյան Կարինե Ավագյան Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հասմիկ Պողոսյան Հասմիկ Սարգսյան Հենրիկ Հովհաննիսյան Հրաչուհի Փալանդուզյան Մարտիրոս Սարյան Պարույր Սևակ Սամվել Խալաթյան Սոս Սարգսյան Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վարուժան Խաստուր Վրեժ Սարուխանյան Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ Օհան Դուրյան հոդվածներ»

[:Ar] Մեկնաբանություններ [:ru]Коментарии[:en]Comments

  • Ashot Manukyan՝ Քաղաքագիտության էթնիկական երանգները գրառման
  • Ashot Manukyan՝ Աշոտ Մանուկյան գրառման
  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան՝ Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ գրառման
  • Հայկ՝ Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Հեռուստատեսությունը կուլ է գնում ինտերնետին, վերարտադրում այն, ինչ ինտերնետում է՝ The third reality and the destiny of CinemaТретья реальность и судьба киноԵրրորդ իրականություն և կինոյի ճակատագիրը գրառման
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com