• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ
ԼՈՒ՛ՅՍՆ Է ԱՌԱՎԵԼ
Մենուա Հովհաննիսյանին և բոլոր սրբազան Ռազմիկներին
Թատրոնը նրա համար հոգևոր տաճար էր,որին վերաբերվում էր հավատացյալի երկյուղածությամբ,ներկայացում արարելը՝ ծիսակատարություն
ԵԹԵ ՍԵՐԸ ԱՆՈՒՆ ՈՒՆԵՆԱՐ, ԿԿՈՉՎԵՐ ԱՐԵՆ
Անկախությունը Հայաստա՛նն է՝ Արցախ աշխարհով

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ

Posted On 14 Նյմ 2022
Comment: 0
Tag: Հրաչուհի Փալանդուզյան

Վիպակ

1.
Մարմանդ, որպես կանաչ դաշտով հոսող գետակ, կյանքը կողքովս անցնում-գնում է…
Վազում է, վազում, ավելի արագ, քան լեռան սրտից ժայթքած առվակը:
Լեզվագետ Նաիրա Բազեյանն այսպիսի վայրիվերո տրամադրությամբ հրաժեշտ տվեց արդեն նախկին գործընկերներ Անահիտին ու Հայկին ու հեռացավ «Ճնճղուկներ» սրճարանից:
Քայլում էր քաղաքի երբեմնի սիրած պողոտայով, արդեն օտար, անհարազատ, լսում էր միայն մեքենաների աղմուկը, որոնք շառաչելով չգիտես ուր էին սուրում: Շուրջը մարդիկ չկային կամ վարպետորեն թաքնվում էին, նրանք կարողանում են ծածուկ գործել:
Երկու ժամ սրճարանում նստած՝ երեք ակադեմիական գիտնականներ ուզում էին հասկանալ, թե ինչու հենց իրենք երեքով պետք է հաստիքների կրճատման տակ ընկնեին, եթե գիտաթեզերը գրեթե ավարտել են ու առնվազն 

երեք-չորս ամսից հետո կարող են ներկայացնել գիտխորհրդի քննարկմանը:
Ինքն ընդարմացած էր, անհաղորդ, Հայկն ու Անահիտն անզսպելի զայրույթով պատճառներն էին առնում-տալիս, իզուր, ամեն ինչ մնում էր անհայտության քողով կողպված: Իրար ընդհատելով, հուզվելով ու գունատվելով երկար քննարկեցին, ի վերջո Հայկը եզրակացրեց.

— Արշավանքը հայկական ամեն ինչի դեմ է, լեզուն՝ առաջնահերթ: Դասընթացներից ժամերը կրճատեցին, բուհերի քննություններից առարկան հանեցին, գռեհկությունն ու հայհոյանքը հաշվեհարդարների, բամբասանքի զենք են դարձրել, մենք իրենց պետք չենք, հանկարծ դրա դեմ պատերազմ կհայտարարենք:
— Պատերազմի հարցում իրենց գերազանցող չկա, դա մոռացիր,- նողկանքով նշեց Անահիտը:
— Բացի դրանից,- դանդաղ խոսեց Նաիրան,- մենք ամբողջ ինստիտուտում ամենատարեցն ենք՝ ո՞ւմ են պետք 27,28 և 29 տարեկան գիտնականները, դուրս գրելու ապրանք:
— Ինձ հաստատ դրա համար չեն կրճատել,- Անահիտի դեմքով կարմիր ստվերներ անցան, կատակին արձագանքեց պառթկումով:- Ինչ-որ մեկին մեր բարբառները խանգարում են:
— Շա՜տ են ու ոչ միայն բարբառները,- հառաչեց Հայկը,- իմ թեման էլ հո բարբառների հետ կապ չունի, ես այլ լեզուներում բնիկ հայկական արմատներ եմ փնտրում:
Անահիտը ցուցամատը դրեց քունքին.
— Դա ավելի վտանգավոր գործ է, չես հասկանո՞ւմ:
Նաիրան քմծիծաղ տվեց.
— Ուրեմն իմ նյութն ավելի վտանգավոր է՝ համշենահայերի բարբառը… Երևի վախենում են, որ նրանց հայկականությունն անվիճելի կդառնա: Ինչ ոգևորությամբ էի Արևմտյան Հայաստանի սար ու ձորերն ընկած՝ նրանց խոսքը, երգն ու պատմությունները ձայնագրում: Ամբողջ գիտաթեզս լեցուն է գյուտերով…
— Հապա ի՛մը…
— Հապա ի՛մը…
Զրույցը թեժացավ, սրճարանի տարբեր սեղաններից արդեն նրանց էին նայում ու խղճահարվում, պարզ երևում էր, որ ջահելներին մեծ դժբախտություն է պատահել՝ հացից զրկվել են, հետն էլ պատվազուրկ են եղել:
Նաիրան մոլորուն հայացքով վեր կացավ, այդ ամբողջ խոսքուզրույցն արդեն իմաստ չուներ, ամեն ինչ եղել-վերջացել էր, պետք էր վաղվա մասին մտածել:
Հայկը նրա հեռանալը մխիթարական նախադասությամբ մի փոքր ուշացրեց.
— Նարա ջան, դու չմտածես, քեզ նման աղջիկն ամեն տեղ գործ կգտնի, դպրոցում, բուհերում, գրադարաններում, հեչ չլինի՝ դիմորդների հետ կպարապես կամ էլ կգնաս լրագրող կդառնաս: Ես օրինակ՝ արդեն որոշեցի, թիվի եմ ընդունվելու, հաղորդավարների մեծ պահանջարկ կա, ինստիտուտի վրա էլ մի մեծ խաչ:
Նաիրան չասաց ամենահայտնին, որ ամեն տեղ հաստիքներն անխնա կրճատում են, քանի որ այս դարն իր ճակատագիրը հանձնում է արհեստական բանականությանը, դիմորդների հետ պարապելու նյարդ ինքը չունի, երբեք չի ունեցել, լրագրությունից էլ զզվում է մի քանիսին մոտիկից ճանաչելու դիպվածով:
Սուտի-մուտի ժպտաց, Անահիտի հետ թեթևակի ողջագուրվեց ու տարտամ քայլերով սրճարանից դուրս եկավ:
— Մոր համար է անհանգստանում,- թիկունքից լսեց Անահիտի կարեկցական ձայնը,- խեղճն անձնական կյանքը դասավորելու փոխարեն հիվանդ է խնամում, հեշտ գործ չի:
Հեշտ գործ չէր, հիմա դարձավ անկարելի, նախկին գործընկերների խղճմտանքն ընդհանրացրեց Նաիրան: Հեռախոսի զանգից թեթև դող զգաց:
— Աղջիկ ջան, ճնշման դեղն ու քսուքը վերջացան, ցավազրկողից էլ մի հաբ մնաց, անպայման հետդ կբերես, կյանքիդ մեռնեմ: Մեկ էլ մի հատ նարինջ կառնես, թանկերից չլինի:
— Հա, մամ, տուն գալիս դեղատուն ու խանութ կմտնեմ, մենակ թե դու էդ մեռնել բառից ձեռ քաշիր, ապրելու մասին մտածիր:
— Լավ, լավ, քո ասածով, կեցցե մեր այս արևաճաճանչ կյանքը:
Բախտը բերել է, որ մայրն իր հիվանդություններով հանդերձ հումորի զգացումը չի կորցնում: Կատակում էր նույնիսկ չարաբաստիկ օրը, երբ բնակարանը վաճառել էին ու պիտի վերջին պայուսակն առած դուրս գային, գնային վարձով տուն: Փառք Աստծո, թանկուկրակ վիրահատությունը բարեհաջող անցավ, բնակարանը դրա համար էին վաճառել, մոր վիճակը կտրուկ լավացավ, ուղղակի դեղորայքային բուժումը պետք է շարունակվի տանը ու դեռ երկար ժամանակ:
Բժիշկն էլ, հետազոտող մասնագետն էլ ասել էին, որ կրկնություն հնարավոր է հինգ տարի անց, մինչև դա դեղերն ու վիրակապերը համեմատաբար հանգիստ վիճակ կապահովեն:
Թանկ առողջություն է, բայց հո մորը դա ցույց չի տալու: Նա չգիտի, որ պատմագիտական ամսագիրը փակվել է, ինքը զրկվել է խմբագրի լրացուցիչ աշխատավարձից: Հիմա էլ, ահա, երկրորդ ու ճակատագրական հարվածը:
Քեռակին Մարոյից մի լավ խոսք է անգիր արել՝ Աստված որ մի դուռ փակում է, մեկ այլ դուռ բացում է: Հավատանք:
Նաիրան ժամացույցին նայեց, 15-ն անց 20 րոպե: Եթե հիմա տուն գնա՝ մայրը գլխի կընկնի, որ վատ բան է կատարվել, ուրեմն պետք է քաղաքում թրև գա մինչև ժամը մոտենա:
Ապրեն, զորանան մայր ոստանի գլխավորները, փողոցներում հարմարավետ նստարաններ են դրել, ստվերում մեկը գտավ, տեղավորվեց, պայուսակը բացեց:
Երկու ամսվա աշխատավարձը միանգանից տվել էին, դողացող մատներով մի քանի անգամ հաշվեց, կհերիքի հաջորդ ամսվա տան վարձին ու երեք շաբաթվա դեղերին, դե, ուտելիքն էլ ամեն օրվա ամենացավոտ հոգսը:
Հարկավոր է նոր աշխատանք գտնել ու հրատապ կարգով: Ժամանակ ուներ, հեռախոսը բացեց, տեղեկատու կայքեր գտավ: Ինչեր միայն չեն առաջարկում, բայց պարտադիր պայմաններ են ջահել հասակը, աշխատանքային որոշակի փորձն ու մի քանի լեզուների իմացությունը:
Որևէ բուհի, դպրոցի, հիմնարկի, խմբագրության լեզվաբան պետք չէր, նրանք թող բանվորություն անեն կամ գնան արտասահմանյան անառականոցներում ստրկուհի աշխատեն: Իհարկե, հայտարարություններում դա գրված չէր, Նաիրայի հերթական մտածումն էր: Կամ էլ գնա՝ մեռիր, ո՞ւմ ես պետք: Դա որ՝ ամենադաժանն է: Նորից մեռնել բառը…
Դրանից սկսեց վախենալ, երբ վեցամյա աղջնակ՝ իմացավ, որ կամավորական, ազատամարտիկ հայրը կյանքը զոհել է հանուն Արցախի մղված մարտերում, այսինքն մեռել է, այլևս չի գալու: Մայրը հղի է եղել, աղջկան ունեցել է ամուսնու նահատակվելու նախօրեին, թե չէ երևի խեղճ որբուկն աշխարհ չգար…
Հարկավոր է աշխատանք գտնել:

Շարունակվող… 

About the Author
  • google-share
Previous Story

Կարո Վարդանյան. ՎԱՂՈՆ ՓԱՐԱՏԵՑ

Next Story

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)

Related Posts

0

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)

Posted On 20 Նյմ 2022
, By Christina Abrahamyan
0

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)

Posted On 18 Նյմ 2022
, By Christina Abrahamyan
0

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)

Posted On 17 Նյմ 2022
, By Christina Abrahamyan
0

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)

Posted On 16 Նյմ 2022
, By Christina Abrahamyan

Leave a Reply Չեղարկել պատասխանը

*
*

Վերջին նյութերը

  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
  • «ՀԱՅԵՐԸ ԵՐԵԿ ԵՎ ԱՅՍՕՐ. ԿԵՆՍԱԳՐԱԿԱՆ ԲԱՌԱՐԱՆ» ԿԱՄ՝ ՀԱՅ ՀՈԳՈՒ ՑՈԼԱՆՔԸ
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ
  • Զուխրա Երվանդյան. Չէ՛, էս սերնդի հասցեին թթու խոսք չասեք
  • ԼՈՒ՛ՅՍՆ Է ԱՌԱՎԵԼ
  • Հայաստան անվան մասին
  • Մենուա Հովհաննիսյանին և բոլոր սրբազան Ռազմիկներին

Facebook

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)

Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)

Header

[:Ar] Վերջին նյութերը [:ru]Свежие записи[:en]Last Posts

  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
  • «ՀԱՅԵՐԸ ԵՐԵԿ ԵՎ ԱՅՍՕՐ. ԿԵՆՍԱԳՐԱԿԱՆ ԲԱՌԱՐԱՆ» ԿԱՄ՝ ՀԱՅ ՀՈԳՈՒ ՑՈԼԱՆՔԸ
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
banner
banner

[:Ar] Բանալի բառեր [:ru]Метки[:en]TAGS

communication education green power health life life style natural network night life power study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Ակսել Բակունց Անահիտ Վարդանանց Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Գայանե Փայտյան Գրիգոր Նազարյան Դավիթ Մուրադյան Դավիթ Վանյան Եղիշե Չարենց Զուխրա Երվանդյան Էդուարդ Արծրունյան Լեզվաոճական ուղեցույց Լուսինե Զաքարյան Կարինե Ավագյան Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հասմիկ Պողոսյան Հասմիկ Սարգսյան Հենրիկ Հովհաննիսյան Հրաչուհի Փալանդուզյան Մարտիրոս Սարյան Պարույր Սևակ Սամվել Խալաթյան Սոս Սարգսյան Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վարուժան Խաստուր Վրեժ Սարուխանյան Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ Օհան Դուրյան հոդվածներ»

[:Ar] Մեկնաբանություններ [:ru]Коментарии[:en]Comments

  • Ashot Manukyan՝ Քաղաքագիտության էթնիկական երանգները գրառման
  • Ashot Manukyan՝ Աշոտ Մանուկյան գրառման
  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան՝ Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ գրառման
  • Հայկ՝ Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Հեռուստատեսությունը կուլ է գնում ինտերնետին, վերարտադրում այն, ինչ ինտերնետում է՝ The third reality and the destiny of CinemaТретья реальность и судьба киноԵրրորդ իրականություն և կինոյի ճակատագիրը գրառման
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com