• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
Հայկ Սիրունյան. Հայաստան, քո անունը հնչում է որպես պղնձե անզգույշ արձագանք
ՀՐԱՆՏ ԹԱԹՈՍԻ ՍԻՄՖՈՆԻԱՆ …
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 2)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ
ԼՈՒ՛ՅՍՆ Է ԱՌԱՎԵԼ
Մենուա Հովհաննիսյանին և բոլոր սրբազան Ռազմիկներին
Թատրոնը նրա համար հոգևոր տաճար էր,որին վերաբերվում էր հավատացյալի երկյուղածությամբ,ներկայացում արարելը՝ ծիսակատարություն

«Այն, ինչ պիտի ասեմ, կոչված եմ ասելու՝ ես դա չեմ ասել»

Posted On 15 Հնս 2022
Comment: 0

Իսկ նա երջանիկ մարդ էր, որովհետեւ…

«Շատ բաներ կան, որ չեմ հասցնում անել: Ունեմ իմ կուրսը եւ փորձում եմ այդ կուրսին տանել իմ ուղղությամբ: Ինձնից հետո իմ դերասանական գիծը կարող է անհետանալ, դրա համար եմ փորձում իմ աշխարհն իրենց ներկայացնել, որովհետեւ ափսոսում եմ, որ դա էլ պետք է գնա ինձ հետ: Ես մի քիչ էլ աստղացույցին եմ 

հավատում, ըստ որի՝ ես հեռանալու եմ՝ բնականաբար, տեղափոխելով հոգիս մի այլ մարմնի մեջ…»:

Ռաֆայել ՔՈԹԱՆՋՅԱՆ

Եվ հեռացավ հայ դերասանական արվեստի ամենասիրված դեմքերից մեկը, մեկն այն վերջին մոհիկաններից, որոնց բացակայության դեպքում ամայանում եւ երբեւէ չի լցվում միայն իրենց վերապահված եւ իրենցով շնչավորված բեմական այն մթնոլորտն ու կենսատարածքը, որտեղ տասնամյակներ շարունակ ճառագել էր նրանց արվեստի լույսը: Հեռացավ Ռաֆայել Քոթանջյան սիրված ժողովրդական արտիստը, որի խաղացած յուրաքանչյուր դեր՝ գլխավոր, երկրորդական, թեկուզեւ էպիզոդիկ, խոսում էր նրա տաղանդի մասին ու տպավորվում՝ այլեւս երբեւէ չմոռացվելու զորությամբ կնիքված…


Հայրը կարսեցի էր, մայրը՝ գյումրեցի, ինքը ծնվել էր Թբիլիսիում: Չորս տարեկան էր, երբ ընտանիքով տեղափոխվեցին Երեւան: Հաճախեց Մայակովսկու անվան ռուսական դպրոց: Հոր ցանկությունն էր, որ որդին սովորի եւ ճարտարապետ դառնա: Բայց ճակատագիրը նրան այլ ճանապարհ էր նախանշել, որը նախընտրելու համար ապագա դերասանը երախտապարտ էր լինելու ռուսաց լեզվի եւ ռուս գրականության իր ուսուցչուհուն, ով երազել էր դերասանուհի դառնալու մասին, բայց չէր հաջողել: Եվ իր չիրականացած երազանքն ուզում էր տեսնել իր գերազանցիկ աշակերտի կերպարում: Աշակերտ Ռաֆայելի համար դեպի բեմական լույսեր տանող արահետն սկսվում է հենց այս կրթօջախում: Ինչպես հետագայում վերհիշելու էր տաղանդավոր արտիստը՝ «Ես դպրոցական ներկայացումներում խաղացել եմ այնպիսի դերեր, որոնք շատերը կերազեին խաղալ բեմերում…»:


Որոշումը կայացված էր. դպրոցն ավարտելուց հետո ընդունվում է մայրաքաղաքի գեղարվեստաթատերական ինստիտուտի դերասանական ֆակուլտետ: Իսկ աշխատանքային գործունեության առաջին էջը բացվում է Զանգեզուրի Ա. Շիրվանզադեի անվան թատրոնում, որտեղ եւ՛ դերասան էր, եւ՛ ռեժիսոր: Նա իր «ձեռագիրն» էր թողնելու նաեւ «Արշալույս» երիտասարդական թատրոնում, որից հետո էլ կայանալու էր ուսումնառությունը Մոսկվայի հեռուստատեսային ռեժիսուրայի բարձրագույն դասընթացներում:


1970 թվական. դերասանի առջեւ իր դռներն է բացում մայրաքաղաքի ամենասիրված թատրոններից մեկը՝ պետական դրամատիկականը: Շուրջ քսաներեք տարվա վաստակ, ամենատարբեր դերեր այս թատրոնի բեմում, հանդիսատեսի ջերմ վերաբերմունք, ճանաչում, համբավ. «Սուտ է, երբ դերասանը իբր չի զգում լավ խաղաց, թե վատ: Միշտ էլ զգում է: Ես շնորհակալ եմ ճակատագրից, որ ինչ էլ խաղացել եմ մինչեւ հիմա՝ չբավարարված չեմ եղել: Ո՛չ մի անգամ: Սա նշանակում է՝ կամ հանդիսատեսը իսկապես լավն է եղել, կամ ես էլ լավ եմ խաղացել: Ես երջանիկ մարդ եմ, որովհետեւ իմ հանդիպումը թատերասերի հետ միշտ է կայացել…»:


Ռաֆայել Քոթանջյանը խաղացել է բազմաթիվ ներկայացումներում՝ Գ. Գորինի «Մոռանալ Հերոստրատին», Ե. Շվարցի «Թագավորը մերկ է», Պ. Զեյթունցյանի «Մեծ լռություն», հնչեղ այլ բեմականացումներ: «Ես չեմ խաղում, ես ապրում եմ կերպարի մեջ»,- ասում էր դերասանը: Իսկ նա իր լավագույն դերերը խաղացել է շուրջ 600 անգամ: Եվ դրանից չի հոգնել հանդիսատեսը, չի ձանձրացել, որովհետեւ բեմում բարձրակարգ արվեստագետ էր, ընդգծված ու ինքնատիպ անհատականություն:


Դերասանական արվեստում նրա սկզբունքը Բրեխտյան թատրոնն էր, «որն ուներ օտարացման սկզբունք,- ասում էր ու մեկնաբանում.- այսինքն՝ դու կերպարը այնպես պիտի մարմնավորես, որ յուրաքանչյուրը հավատա խաղացածդ կերպարին՝ բայցեւայնպես նաեւ ձգտելով հնարավորինս դրսեւորել սեփական վերաբերմունքդ այդ կերպարի հանդեպ: Եթե դա բացասական, զզվելի կերպար է, պարտադիր չէ, որ մարդիկ ասեն՝ ինքն էլ է զզվելի: Ընդհակառակը՝ պիտի մտածես, որ այդ կերպարը, որը խաղում ես, դու ինքդ էլ դրա նկատմամբ ունես բացասական վերաբերմունք: Այսինքն՝ օտարացման վերաբերմունք…»:


Սխալված չենք լինի, եթե ասենք, որ Բրեխտյան թատրոնի հավատավոր դերասանը առավել մեծ ճանաչման է արժանացել շնորհիվ կինոդերերի: Նկարահանվել է բազմաթիվ հայկական եւ արտասահմանյան ֆիլմերում՝ «Ադամանդե ձեռքը», «Տղամարդիկ», «Բաղդասարը բաժանվում է կնոջից», «Օտար խաղեր», «Երեքի սրտերում», «Ուրախ ուղեւորություն», «Ծովահենների կայսրությունը», «Կոմսուհի դը Մոնսորո», «Ռոքսոլանա», «Կախարդի յոթերորդ մատանին», «Սերը չար է», «Պոպրիշչին», «Մի նայիր հայելուն», «Մեր բակը 3»: Բոլորը չթվարկենք, դրանց թիվը հարյուրի է հասնում: Չմոռանանք, սակայն, նրա մասնակցությամբ այնքան սպասված հեռուստատեսային մանրապատումները Կիմ Երիցյանի, Արմեն Խոստիկյանի խաղընկերությամբ: Չմոռանանք նաեւ հիշողությունից չջնջվող «Սատանայի ջրաղացը» սքանչելի հեռուստաներկայացումը, նրա զվարթ երգը, նրա ժեստերն ու միմիկան:


Ֆիլմերի նկարահանումների ժամանակ, երբ եղել է օտար քաղաքներում՝ Յալթա, Օդեսա, Մոսկվա, այլուր, օդ ու ջրի նման կարոտել է իր համար աշխարհի կենտրոն Երեւանը, ինչպես ինքն էր ասում՝ «որպեսզի Անթեյի նման ուժ առնի իր սիրելի քաղաքից…»: Կարոտում էր «Կազիրյոկն» ու «Պապլավոկը»՝ իր ամենասիրած սրճարանները, որտեղ գործընկերների հետ տաք ու մտերմիկ բանավեճեր էին ունենում, ասում, խոսում, անում բացահայտումներ ու երբեմն էլ առաջնորդվում դրանցով:


Անուրանալի, անկորնչելի է համաժողովրդական սիրո արժանացած դերասանի վաստակը հայ դերասանական մշակույթում: Այդուհանդերձ, նա համոզված էր, որ իր անելիքները դեռ չեն սպառվել. «Այն, ինչ ես պիտի ասեմ, կոչված եմ ասելու՝ ես դա չեմ ասել: Որովհետեւ հենց զգամ, որ արդեն ասել եմ՝ ինձ համար կյանքն այլեւս հետաքրքիր չի լինի: Այժմ հետաքրքիր է, որովհետեւ սպասում ունեմ: Թե ինչ կասեմ, ինչպես կասեմ եւ դա ինչ կլինի՝ ես դեռ չգիտեմ: Եվ լավ է, որ չգիտեմ, որովհետեւ կյանքը հենց դա է՝ ապագայի իր անհայտության մեջ…»:

Ռաֆայել Քոթանջյանը աշնան առաջին ամսին բոլորելու էր ութ տասնամյակը: Եվ իր հոբելյանի շեմին տալիս-առնում էր ինքն իր հետ. «Ճակատագրից միայն մի բան եմ խնդրել՝ ամեն ինչ կարող է պատահել, բայց ուզում եմ հասցնել անել էն, ինչ որ չեմ արել: Ուզում եմ կրկին տեսնել այն իրողությունը, երբ ամենքս հպարտանում էինք ամեն մի հայով: Ուզում եմ ապրենք այնպես, որ արժանի լինենք մեր նախնիներին: Սկսել ենք ապրել հացիվ, սպառողական կյանքով…»: Եվ՝ լռություն… Նա գնաց միանալու մեր երախտավորների այն փաղանգին, որոնց հանդեպ ժողովրդական սերն ու գուրգուրանքը երբեւէ չեն նվազում անգամ իրենց հեռանալուց հետո: Այդպես եղել է, այդպես կլինի այսօր, վաղը, գալիք ժամանակներում…

Հակոբ Սրապյան

hhpress.am

About the Author
  • google-share
Previous Story

Գերեվարված Շուշիում վանդալիզմը շարունակվում է

Next Story

Կյանքից հեռացել է թատերագետ, բանասեր Բախտիար Հովակիմյանը

Leave a Reply Չեղարկել պատասխանը

*
*

Վերջին նյութերը

  • Հայկ Սիրունյան. Հայաստան, քո անունը հնչում է որպես պղնձե անզգույշ արձագանք
  • Զուխրա Երվանդյան. Քար լռության մեջ քար անտարբերության անզգա սառնություն կա
  • Օհաննա Էլոյան. «ԳՅՈՒՄՐՈՒ ՎԱՐԴԱՆԱՆՑ ՀՐԱՊԱՐԱԿԻ ՃԱՐՏԱՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆԸ»
  • ԱՆԱՀԻՏ ՎԱՐԴԱՆԱՆՑ. «Մենք պետք է ապրենք, որքան էլ երկնաքար ընկնի»
  • «ՀԱՐԱՏԵՎ ՄԱՆԿՈՒԹՅՈՒՆ ՎԵՐԱԴԱՐՁՈՂ ԹՌՉՈՒՆ ԵՄ ԵՍ, ՈՒ ՄԻ ԹԵՎՍ ԽՐՎԱԾ Է ՆՐԱ ՄԵՋ…».ԱՆԱՀԻՏ ՎԱՐԴԱՆԱՆՑ
  • ՀՐԱՆՏ ԹԱԹՈՍԻ ՍԻՄՖՈՆԻԱՆ …
  • Ինը թերլեմեզյանցի նկարիչ՝ «45 տարի անց» ցուցահանդեսում
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 5)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 4)
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՏԱՐԱԶ (մաս 3)

Facebook

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

Հայկ Սիրունյան. Հայաստան, քո անունը հնչում է որպես պղնձե անզգույշ արձագանք

Զուխրա Երվանդյան. Քար լռության մեջ քար անտարբերության անզգա սառնություն կա

Օհաննա Էլոյան. «ԳՅՈՒՄՐՈՒ ՎԱՐԴԱՆԱՆՑ ՀՐԱՊԱՐԱԿԻ ՃԱՐՏԱՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆԸ»

Header

[:Ar] Վերջին նյութերը [:ru]Свежие записи[:en]Last Posts

  • Հայկ Սիրունյան. Հայաստան, քո անունը հնչում է որպես պղնձե անզգույշ արձագանք
  • Զուխրա Երվանդյան. Քար լռության մեջ քար անտարբերության անզգա սառնություն կա
  • Օհաննա Էլոյան. «ԳՅՈՒՄՐՈՒ ՎԱՐԴԱՆԱՆՑ ՀՐԱՊԱՐԱԿԻ ՃԱՐՏԱՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆԸ»
  • ԱՆԱՀԻՏ ՎԱՐԴԱՆԱՆՑ. «Մենք պետք է ապրենք, որքան էլ երկնաքար ընկնի»
  • «ՀԱՐԱՏԵՎ ՄԱՆԿՈՒԹՅՈՒՆ ՎԵՐԱԴԱՐՁՈՂ ԹՌՉՈՒՆ ԵՄ ԵՍ, ՈՒ ՄԻ ԹԵՎՍ ԽՐՎԱԾ Է ՆՐԱ ՄԵՋ…».ԱՆԱՀԻՏ ՎԱՐԴԱՆԱՆՑ
banner
banner

[:Ar] Բանալի բառեր [:ru]Метки[:en]TAGS

communication education green power health life life style natural network night life power study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Ակսել Բակունց Անահիտ Վարդանանց Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Գայանե Փայտյան Գրիգոր Նազարյան Դավիթ Մուրադյան Դավիթ Վանյան Եղիշե Չարենց Զուխրա Երվանդյան Էդուարդ Արծրունյան Լեզվաոճական ուղեցույց Լուսինե Զաքարյան Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հայկ Սիրունյան Հասմիկ Պողոսյան Հասմիկ Սարգսյան Հենրիկ Հովհաննիսյան Հրաչուհի Փալանդուզյան Մարտիրոս Սարյան Պարույր Սևակ Սամվել Խալաթյան Սոս Սարգսյան Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վարուժան Խաստուր Վրեժ Սարուխանյան Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ Օհան Դուրյան հոդվածներ»

[:Ar] Մեկնաբանություններ [:ru]Коментарии[:en]Comments

  • Ashot Manukyan՝ Քաղաքագիտության էթնիկական երանգները գրառման
  • Ashot Manukyan՝ Աշոտ Մանուկյան գրառման
  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան՝ Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ գրառման
  • Հայկ՝ Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Հեռուստատեսությունը կուլ է գնում ինտերնետին, վերարտադրում այն, ինչ ինտերնետում է՝ The third reality and the destiny of CinemaТретья реальность и судьба киноԵրրորդ իրականություն և կինոյի ճակատագիրը գրառման
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com