• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
ԱՊԱՇԽԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ԾՆՆԴՅԱՆ ՕՐՈՎ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 5)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 4)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 3)
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 2)
Հասմիկ Սարգսյան. ԸՆԾԱՅԱԲԵՐՈՒՄ
ՍԱՄՎԵԼ ԽԱԼԱԹՅԱՆ. ԵԶԸ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ
Հասմիկ Սարգսյան. ԽՈՇ – ԲԻԼԱԶԻԳ՝ ԿԱՐՆՈ ՊԱՐ
Սպարտակ Ղարաբաղցյան. ՄԵՐ ՀԻՇՈՂՈՒԹՅԱՆ ՇԵՂԲԸ

Gagik Ghazaryan’s World of Lines and FormsԳագիկ Ղազարյանի ձևերի ու գծերի աշխարհը

Posted On 21 Հկտ 2013
Comment: 0
Tag: Գագիկ Ղազարյան, Թուլուզ Լոտրեկ, Վան Գոգ, Վիգեն Ղազարյան

395863_509664062393100_311222339_nGagik Ghazaryan is indeed a perfect classical artist. He is classical in two senses; good academic training and deep worship towards the forms of human (especially female) and animal organic life.

 

Gagik Ghazaryan’s initial education as a painter in Kojoyan School of Painting (Yerevan) has made him essentially sensitive towards contour, chiaroscuro, light and shadow. This sensitivity has accompanied him throughout his life.

In the I. Repin Institute in St. Petersburg (in that forge of old academic traditions) he had an unlimited choice of nude models (particularly female). This variety of male and female nudes has also commanded the variety of expressive and technical means to the artist’s sensitive soul.

 

G. Ghazaryan’s aesthetics has been formed under the influence of good patterns developed from Baroque to Post-impressionism. It seems to continue the vein of Rodin, Maillol and Renoir. The series of nudes are formed by contour. The latter, with its emphasized and soft lines, refractions and curves, with the thickness, thinness and even the disappearance of the line creates the mass of healthy and mature body. The gradual development of the tonality of anatomical and fleshy masses starts just after the contours. Thus, the drawing, with its contrasts and subtle hues, is transformed into the sculptural one. But when he turns to fantastic-mythical and folk figures (twins with same or different sexes bound up together, satyrs with mighty bodies and tails, centaurs, various wizards with empty or invisible eyes, with shaggy or tidy hair, with insects, birds, fruits, etc.) here he needs the experience of  20th century artists who worked within the scope of organic forms of human body (Picasso, Laurens, Lipchitz, Moore).

Next type of drawings is more painterly but part of them is more lively naturalistic (solely in terms of vitality). G. Ghazaryan often uses different mediums at the same time: crayon, pastels, etc. Part of drawings (mainly in pastel, made before the academic period) echoes those of a number of French artists (Degas, Toulouse-Lautrec, Vuillard) due to their softness, haziness, due to emphasizing several characteristic body parts (eyes, knees, ribs, shins, etc.) and at last due to their subject matter and characters.

Another group of drawings is more romantic in nature, as it expresses the velvet delicacy of female skin at best. Other drawings together with plenty and juicy constitution, represent the hidden temper and blood circulation of the naked mature women (either full-face or from behind) in standard academic poses. They remind of Renoir’s female bodies and Maillol’s bronze goddesses.

Vigen Ghazaryan

Professor, Doctor of Art Criticism 

 

395863_509664062393100_311222339_nՄեր առջև բառիս բուն իմաստով կատարյալ դասական արվեստագետ է: Դասական երկու իմաստով` ակադեմիական վիրտուոզություն և մարդկանց (հատկապես կանացի) ու կենդանիների մարմնի մերկ կարպերի օրգանական կյանքի նկատմամբ գրեթե պաշտամունքի հասնող ակնածանք, որ հազվադեպ է հայ կերպարվեստում:

Ըստ էության Գագիկ Ղազարյանի սկզբնական տարրական նկարչական կրթությունը Կոջոյանի նկարչական դպրոցում նրան զգայուն է դարձրել ուրվագծի, լույսուստվերի ու տոնայնության նկատմամբ, որ ուղեկցել է նրան ամբողջ կյանքում: Այդ զգայնությունը և անմիջականությունը կիրառման ավելի մեծ հնարավորություններ է ստացել միջնակարգ և բարձրագույն ուսումնառության շրջանում հմուտ և ճանաչված արվեստագետների հսկողությամբ, որոնք միայն խրախուսել են նրա այդ նրբազգացությունը: Ս. Պետերբուրգի Ռեպինի անվ. ինստիտուտում (հին ակադեմիական ավանդների այդ դարբնոցում) նա ուներ մերկ բնորդների (մանավանդ կանացի) անսահմանափակ ընտրություն: Իսկ բնորդների և բնորդուհիների նման բազմազանությունը արվեստագետի զգայուն հոգուն թելադրել է նաև արտահայտչական և տեխնիկական միջոցների բազմազանություն: Բայց դրա համար արվեստագետը պիտի ունենա նաև հարուստ զինանոց, որ ակադեմիական կրթությունըիր որոշակի կանոնակարգով կարող է սահմանափակել և իր տաբուն դնել: Միևնույն ժամանակ ակադեմիական կրթությունը և հմտությունը, միացած բարձր ճաշակի ու հարուստ զինանոցի հետ, կարող է սանձել արտահայտության անարխիան, և դա է, որ արվեստագետին կասեցրել է հիվանդագին ծյուրված արտահայտություններից և նեղանձնական քմայքներից:

Գ. Ղազարյանի գծանկարների էսթետիկան ձևավորված է բարոկկոյից մինչև պոստիմպրեսիոնիզմ, ընդ որում կարծես անցած Ռոդենի, Մայոլի և Ռենուարի պրիզմայից: Անշուշտ այդ գծանկարների մի մասի արտահայտության վրա մեծ է նորդասական և ռոդենյան մարմարե արձանների լուսատոնային աստիճանավորման ազդեցությունը: Այդ խմբի գծանկարները, որոնք մեծ մասամբ արված են մերկ բնորդուհիներից, ձևավորվում են ուրվագծի շնորհիվ, որը շեշտված ու մեղմ իր անցումներով, բեկբեկումներով ու կորերով, գծերի հաստության և բարակության և գրեթե անհետանալու շնորհիվ, կերտում է մարմնի զանգվածը` մոտեցնելով կամ հեռացնելով հզոր, առողջ ու հասուն մարմնի այս կամ այն պլանը: Այստեղ է, մարմնի հանգիստ, բայց հարուստ գալարումների մեջ, որ զգացվում է բազմահազար մանր ու մեծ ճեպանկարների ու գծանկարների հարուստ ու կենդանի փորձը: Ուրվագծերից հետո սկսվում է ոսկրամկանային ու ճարպային զանգվածների տոնային ու լուսաստվերային մշակումը, որի շնորհիվ լույսաստվերային կտրուկ կամ մեղմ անցումներով գծանկարը վերածվում է քանդականկարի (այդ կարգի գծանկարի հիմքում կանգնած են Լուկա Սինյորելլին, Միքելանջելոն և Ռաֆայելը ուշ շրջանում): Բայց երբ իր գործի վարպետը անցնում է ֆանտաստիկ-առասպելական ու ֆոլկլորային կերպարների (միմյանց հետ սերտաճած նույն սեռի կամ տարբեր սեռերի երկվորյակներ, հզոր մարմնով պոչավոր սատիրներ, կենտավրոսներ, զանազան հմայուհիներ դատարկ կամ չերևացող աչքերով, գզգզված կամ հավաք մազերով, միջատներով, թռչուններով, պտուղներով և այլն), այստեղ պետք է գալիս 20-րդ դարի այն արվեստագետների փորձը, որոնք կերտել են մարդկային մարմնի օրգանական ձևերի շրջանակներում (Պիկասո, Լորան, Լիպշից, Մուր), երբ մարմնի ձևերը և անդամները չեն անհետացել կամ մնացել են սաղմնային վիճակում:

Գծանկարների հաջորդ տիպը ավելի գեղանկարչական է, ավելի մեծ չափով է օժտված գրացիայով, ի տարբերություն նախորդ տիպի զանգվածային լինելուն: Դրանց մի մասը ավելի կենդանի նատուրալիստական է զուտ կենսականության տեսակետից: Այդ գծանկարները ածուխով են, սանգինայով, տուշով, սեպիայով, պաստելով տարբեր հաստության, գույների ու չափերի թղթերի վրա: Հաճախ միաժամանակ օգտագործվում են տարբեր նյութեր` ածուխի կամ սոուսի հետ սանգինա, պաստել և այլն: Դրանց մի մասը (հիմնականում պաստել), որ արված է մինչակադեմիական շրջանում, փափկությամբ, մշուշայնությամբ, առանձին խարակտերային մասերի (աչքեր, ծնկեր, կողեր, սրունքներ և այլն) շեշտումով արձագանքում են 19-րդ դարի կեսի Ֆրանսիական մի քանի նկարիչների (Դեգա, Թուլուզ-Լոտրեկ, Վյույար) գծանկարներին թե թեմատիկայով, թե տիպաժներով: Գծանկարների մյուս խումբն ավելի ռոմանտիկ բնույթ ունի` հիշեցնելով Բուշեի, Պրյուդոնի ածխանկարների փափկությունը, լավագույնս արտահայտելով կանացի մաշկի թավշյա քնքշությունը: Այլ գծանկարներ, որոնք պատկանում են մերկ հասուն կանանց կամ դիմացից, կամ թիկունքից` ակադեմիական ստանդարտ դիրքերով, հարուստ հյութեղ կազմվածքի հետ կարծես ներկայացնում են նրանց թաքնված տեմպերամենտը և արյան շրջանառությունը` ինչ որ բան Ռենուարի կանացի մարմինների և Մայոլի բրոնզե աստվածուհիների միջև: Եվ կան տուշով, կոշտ ոճով նկարված նյուեր, որոնք իրենց անողոք ռեալիզմով հիշեցնում են Ռեմբրանդտի ածխականներն ու գրչանկարները: Այս կարգի նկարների շարքին կարելի է դասել նաև աշխով, սանգինայով ու պաստելով արված կենդանապատկերները – առյուծներ, կատուներ, վարազներ, փղեր, եղնիկներ` չափազանց կենդանի ու պլաստիկ, գրեթե տալով նրանց պողպատյա մկանները, կենդանի էլաստիկությունը, փղային հաստ մորթու խորշոմները իրենց խորդուբորդություններով և այլն:

Վիգեն Ղազարյան

Արվեստագիտության դոկտոր, պրոֆեսոր

About the Author
  • google-share
Previous Story

Фресковая живопись

Next Story

Сарьян о Микеланджело

Related Posts

0

Նա կրակեց իր քունքին` հասկանալու համար, թե այդ երկուսից այն կողմ ինչ կա

Posted On 21 Հնվ 2014
, By Christina Abrahamyan

Leave a Reply Չեղարկել պատասխանը

*
*

Վերջին նյութերը

  • Հուլիսի 4-ը Հայաստանի ազգային գրադարանի օրն է
  • ԱՊԱՇԽԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ԾՆՆԴՅԱՆ ՕՐՈՎ
  • Անահիտ Վարդանանց. «ԳՈՐԾԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԵՐԿՐԻ ՁԵՌՔԵՐՆ ՈՒ ՈՏՔԵՐՆ Է…»
  • ՄԵԼԻՆԵ ԱՆՈՒՄՅԱՆ. «Իմ խնդիրն եմ համարում հայ հասարակությանը հիշեցնել Թուրքիայի իրական դեմքը, քանի որ նկատելի է զգոնության կորուստ»
  • «Քաղբյուրոյի թիվ մեկ վրձինը»
  • «ՍԹԱՐՄՈՒՍ» ՀԱՄԱՇԽԱՐՀԱՅԻՆ ՓԱՌԱՏՈՆԸ ԳԱԼԻՍ Է ՀԱՅԱՍՏԱՆ
  • Բացվել է Երվանդ Ղազանչյանի և Գալյա Նովենցի միասնական հուշատախտակը
  • Թեհրանի «Արտակ Մանուկյան» թանգարանում տեղի ունեցավ «Մատենադարանի ղաջարական արվեստի նմուշները» գիրք-ալբոմի շնորհանդեսը
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 5)
  • ԳՈՌ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ. «Ես չգիտեմ՝ նախախնամությունն ինչու է ինձ հայ ծնել, բայց համոզմունքս է, որ այդ «որոշումը» չի եղել «քմահաճորեն», այլ՝ նպատակային»

Facebook

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

Հուլիսի 4-ը Հայաստանի ազգային գրադարանի օրն է

ԱՊԱՇԽԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ԾՆՆԴՅԱՆ ՕՐՈՎ

Անահիտ Վարդանանց. «ԳՈՐԾԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԵՐԿՐԻ ՁԵՌՔԵՐՆ ՈՒ ՈՏՔԵՐՆ Է...»

Header

[:Ar] Վերջին նյութերը [:ru]Свежие записи[:en]Last Posts

  • Հուլիսի 4-ը Հայաստանի ազգային գրադարանի օրն է
  • ԱՊԱՇԽԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ԾՆՆԴՅԱՆ ՕՐՈՎ
  • Անահիտ Վարդանանց. «ԳՈՐԾԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ԵՐԿՐԻ ՁԵՌՔԵՐՆ ՈՒ ՈՏՔԵՐՆ Է…»
  • ՄԵԼԻՆԵ ԱՆՈՒՄՅԱՆ. «Իմ խնդիրն եմ համարում հայ հասարակությանը հիշեցնել Թուրքիայի իրական դեմքը, քանի որ նկատելի է զգոնության կորուստ»
  • «Քաղբյուրոյի թիվ մեկ վրձինը»
banner
banner

[:Ar] Բանալի բառեր [:ru]Метки[:en]TAGS

communication education food football green power health life life style natural network night life power study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Ակսել Բակունց Անահիտ Վարդանանց Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Գայանե Փայտյան Գրիգոր Նազարյան Դավիթ Մուրադյան Դավիթ Վանյան Եղիշե Չարենց Զուխրա Երվանդյան Էդուարդ Արծրունյան Լեզվաոճական ուղեցույց Լուսինե Զաքարյան Կոմիտաս Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հասմիկ Սարգսյան Հենրիկ Հովհաննիսյան Հրաչուհի Փալանդուզյան Մարտիրոս Սարյան Պարույր Սևակ Սամվել Խալաթյան Սոս Սարգսյան Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վարուժան Խաստուր Վրեժ Սարուխանյան Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ հոդվածներ»

[:Ar] Մեկնաբանություններ [:ru]Коментарии[:en]Comments

  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան՝ Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ գրառման
  • Հայկ՝ Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Հեռուստատեսությունը կուլ է գնում ինտերնետին, վերարտադրում այն, ինչ ինտերնետում է՝ The third reality and the destiny of CinemaТретья реальность и судьба киноԵրրորդ իրականություն և կինոյի ճակատագիրը գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Խոհ աշխարհի վերջից առաջ՝ Հանճարի և անճարի գուգահեռականներում գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » «Նա ոչինչ չասաց սարդերի մասին, որ բույն էին դրել հենց իր` հոգևոր հոր գրպաններում ու երակներում». Արմեն Մարտիրոսյան՝ «Սարդոստայնը տների պատերի միջով, եկեղեցիների խորաններով բարձրացավ զանգակատների գմբեթները». Արմեն Մարտիրոսյան գրառման
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com