• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
Կիլիկյան Հայաստանի նշանավոր Հռոմկլա բերդաքաղաքը
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 11)
ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ ՄԵԾԱՐԵՆՑ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 10)
…ԻՍԿ ԱՆՁՐԵՎԸ ԵՐԵՎԱՆՅԱՆ ՓՈՂՈՑՆԵՐՆ ԷՐ ԾԵԾՈՒՄ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 9)
Ռուզան Հովասափյան. ԿԱՐՈՏՍ ԹՈՂ ՀԱԳԻԴ ՄՆԱ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 8)
ԶՈՒԽՐԱ ԵՐՎԱՆԴՅԱՆ. ՀՈՒՇԻ ՍԱՐՍՈՒՌՆԵՐ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 7)

ՀՈՒՆԱՍՏԱՆԻ ԴԵԼՓԻՔ ՍՐԲԱՎԱՅՐԻ ԻՆԻՈԽՈՍԻ ԱՐՁԱՆԸ

Posted On 29 Հնվ 2014
Comment: 0
Tag: ՀԻՆ ՀՈՒՆԱՍՏԱՆԻ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅՈՒՆԻՑ ՀՈՒՆԱՍՏԱՆԻ ԴԵԼՓԻՔ ՍՐԲԱՎԱՅՐԻ ԻՆԻՈԽՈՍԻ ԱՐՁԱՆԸ

995852_716521485033157_132997547_nԱպոլոն աստծուն նվիրված Դելփիք հնավայրը Հունաստանի թերևս ամենապաշտելի սրբավայրն էր: Նրա ավերակներում հայտնաբերված գտածոներից մեկը այժմ Դելփիքի հնագիտության թանգարանում պահվող Ինիոխոսի բրոնզե արձանն է:
Ինիոխոս (հունարեն՝ Ηνίοχος) բառը նշանակում է՝ «նա, ով բռնել է սանձերը» կամ «կառապան»:
Արձանը համալիր քանդակի միայն մեկ մասն է: Արձանախումբը կերտվել է մ.թ.ա. 478թ. և նվիրվել Ապոլլոնին Գելայի բռնապետ Պոլիզալոսի կողմից՝ ի պատիվ Պիթիական խաղերում մարտակառքերի մրցարշավում տարած հաղթանակի: Հնագետները, վերականգնելով համալիրի մանրակերտը, պարզել են, որ ամբողջական քանդակը պատկերել է չորս ձի լծված կառք, որից, սակայն, պահպանվել են միայն առանձին հատվածներ: Ինիոխոսի արձանը քանդակախմբից պահպանված լավագույն և, համեմատաբար, ամբողջական մասն է և միակը ժամանակին Դելփիքի Ապոլլոն աստծո տաճարը և նրա շրջակայքը զարդարած այն բազմաթիվ բրոնզե արձաններից, որը պահպանվել ու մեզ է հասել: Իսկ պահպանվել է շնորհիվ մ.թ.ա. 373 թ. Դելփիքում տեղի ունեցած երկրաշարժի՝ դարեր շարունակ մնալով փլատակների տակ՝ զերծ թալանից ու ոչնչացումից: Հայտնաբերվել է 1896 թ. տեղանքում կատարված պեղումների ընթացքում: Ողջ արձանախմբից գտնվել են ձիու երկու ետին և մեկ առջևի ոտքեր, ձիու մեկ պոչ, կառքից միայն անիվը պահող լիսեռը, մեկ մանկական ձեռք, սանձի կտորներ և գրեթե ամբողջությամբ Ինիոխոսը. արձանից բացակայում է ձախ ձեռքն ու գոտուց մի մասնիկ: Աջ ձեռքում մնացել են սանձերը: Արձանն ունի 1,8 մետր բարձրություն և բաղկացած է վեց տարբեր մասերից:
Համալիրն, ըստ հնագետների, պատկերել է հետևալը. քառաձի կառքն ունեցել է երկու ուղևոր՝ Ինիոխոսը և վկայագրողը: Ձիերի սանձերը բռնած երկու պատանի աջ և ձախ կողմերից ուղեկցել են կառամարտում տարած հաղթանակից հետո դանդաղ ընթացող կառքը: Ինիոխոսը պատկերված է հաղթանակածի թեև հպարտ, առույգ, բայց գրեթե անշարժ և բավականին խոնարհ դեմքով: Հագին խիտոն է (վուշից հանդերձանք), որը, որպես կանոն, հագնում էին տվյալ ժամանակաշրջանի կառապանները: Հագուստը գոտկատեղում ամրացված է այնպես, որ նրա վերին հատվածում գոյացել են խիտ ծալքեր, ստորին մասում լայն ու խորը ուղղահայաց ծալքերով իջնող երկար քղանցքն է: Ինիոխոսը ոտաբոբիկ է: Ճակատը եզրում է հաղթանակի ժապավենը, որի տակից երևում են մազերի խոպոպները: Պարանոցն ուժեղ է, գլուխը՝ կարճ ու նեղ քթով, դեմքը՝ նշաձև, խիտ թարթիչներով աչքերով ու նիրհող հայացքով:
Դելփիքի հնագիտության թանգարանում պահվում են հնավայրի բոլոր գտածոները: Ինիոխոսին տրամադրվել է թանգարանի ամբողջական սրահ, որտեղ նա ներկայացվում է միայնակ՝ կանգնած դահլիճի կենտրոնում: Այսպիսի ցուցադրման նպատակն է հայացքի զորության զգացողության ընդգծումը դիտողի մոտ: Արձանը համարվում է թանգարանի լավագույն գտածոն, և այս գնահատականի ողջ գաղտնիքը հենց նրա սևեռուն ու բարի հայացքն է, որն այցելուին ուղեկցում է սրահի ցանկացած անկյունում:
Դելփիքի Ինիոխոսի արձանը համաշխարհային մշակութային ժառանգության լավագույն նմուշներից է և ունի նույն արժեքը, ինչ Միլոսյան Աֆրոդիտեի կամ Պրաքսիտելեսի Հերմեսի արձանները:

Նյութը՝ ՊԵՐՃ ԴՈԼԻՆՅԱՆԻ

Լուսինե Զաքարյան Lousine Zaqaryan ֆեյսբուկյան էջից

About the Author
  • google-share
Previous Story

Ուխտասարի ժայռապատկերները թվագրվում են մ.թ.ա. VII հազարամյակով և ավելի հին ժամանակներով

Next Story

Պերսեպոլիսի նոր գտածոն

Leave a Reply Չեղարկել պատասխանը

*
*

Վերջին նյութերը

  • ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԵՐԿՆԱՅԻՆ ՀՈՎԱՆԱՒՈՐԸ
  • ՀԵՐՈՍՆԵՐԻՍ ԸՆՏԱՆԻՔՆԵՐԸ ՊԻՏԻ ՎԵՐԱԾՆՎԵՆ, ՈՐ ՀԱՐԱՏԵՎԻ ՀԱՅԸ
  • ՀԱՅԿ ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ. «Հայաստանը աղմկոտ ունայնության մեջ է, ժողովուրդը՝ կործանարար թմբիրի»
  • ԽՈՆԱՐՀՈՒՄՍ, ՀԵՐՈՍԱՄԱՅՐ
  • ԼՈՒՍԻՆԵ ՄԽԻԹԱՐՅԱՆ. «Հայտնվել ենք բազում մարտահրավերների թիրախում, որը դատապարտված ենք հաղթահարել»
  • Կիլիկյան Հայաստանի նշանավոր Հռոմկլա բերդաքաղաքը
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 11)
  • ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ ՄԵԾԱՐԵՆՑ
  • ՊԱՀՊԱՆԵՆՔ ԵՎ ՀԱՐՍՏԱՑՆԵՆՔ ՄԱՅՐԵՆԻՆ
  • ԿԳՄՍՆ-ը պահանջում է դադարեցնել ցանկացած գործունեություն Հատիսի հնավայր-ամրոցի տարածքում, որը հակասում է օրենսդրությանը

Facebook

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԵՐԿՆԱՅԻՆ ՀՈՎԱՆԱՒՈՐԸ

ՀԵՐՈՍՆԵՐԻՍ ԸՆՏԱՆԻՔՆԵՐԸ ՊԻՏԻ ՎԵՐԱԾՆՎԵՆ, ՈՐ ՀԱՐԱՏԵՎԻ ՀԱՅԸ

ՀԱՅԿ ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ. «Հայաստանը աղմկոտ ունայնության մեջ է, ժողովուրդը՝ կործանարար թմբիրի»

Header

[:Ar] Վերջին նյութերը [:ru]Свежие записи[:en]Last Posts

  • ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԵՐԿՆԱՅԻՆ ՀՈՎԱՆԱՒՈՐԸ
  • ՀԵՐՈՍՆԵՐԻՍ ԸՆՏԱՆԻՔՆԵՐԸ ՊԻՏԻ ՎԵՐԱԾՆՎԵՆ, ՈՐ ՀԱՐԱՏԵՎԻ ՀԱՅԸ
  • ՀԱՅԿ ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ. «Հայաստանը աղմկոտ ունայնության մեջ է, ժողովուրդը՝ կործանարար թմբիրի»
  • ԽՈՆԱՐՀՈՒՄՍ, ՀԵՐՈՍԱՄԱՅՐ
  • ԼՈՒՍԻՆԵ ՄԽԻԹԱՐՅԱՆ. «Հայտնվել ենք բազում մարտահրավերների թիրախում, որը դատապարտված ենք հաղթահարել»
banner
banner

[:Ar] Բանալի բառեր [:ru]Метки[:en]TAGS

communication education food green power health life life style natural network night life power study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Ակսել Բակունց Անահիտ Վարդանանց Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Գայանե Փայտյան Գրիգոր Նազարյան Դավիթ Մուրադյան Դավիթ Վանյան Եղիշե Չարենց Զուխրա Երվանդյան Էդուարդ Արծրունյան Լեզվաոճական ուղեցույց Լուսինե Զաքարյան Կոմիտաս Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հասմիկ Պողոսյան Հասմիկ Սարգսյան Հենրիկ Հովհաննիսյան Հրաչուհի Փալանդուզյան Մարտիրոս Սարյան Պարույր Սևակ Սամվել Խալաթյան Սոս Սարգսյան Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վարուժան Խաստուր Վրեժ Սարուխանյան Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ հոդվածներ»

[:Ar] Մեկնաբանություններ [:ru]Коментарии[:en]Comments

  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան՝ Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ գրառման
  • Հայկ՝ Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Հեռուստատեսությունը կուլ է գնում ինտերնետին, վերարտադրում այն, ինչ ինտերնետում է՝ The third reality and the destiny of CinemaТретья реальность и судьба киноԵրրորդ իրականություն և կինոյի ճակատագիրը գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Խոհ աշխարհի վերջից առաջ՝ Հանճարի և անճարի գուգահեռականներում գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » «Նա ոչինչ չասաց սարդերի մասին, որ բույն էին դրել հենց իր` հոգևոր հոր գրպաններում ու երակներում». Արմեն Մարտիրոսյան՝ «Սարդոստայնը տների պատերի միջով, եկեղեցիների խորաններով բարձրացավ զանգակատների գմբեթները». Արմեն Մարտիրոսյան գրառման
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com