• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Eng
  • Рус
  • Հայ
  • Fra
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
Fb-Button
«Անհայրենիք մարդիկ». Անրի Վերնոյ
«Իմ երեք մայրերը, երեքն էլ շաղախված միևնույն սիրուց». Անրի Վերնոյ
«Այսօր արդեն գիտեմ, որ խմորեղեն պատրաստելը պարզապես առիթ էր մեր վերապրած յուրաքանչյուր օրը դարձնելու տոնական». Անրի Վերնոյ
«Տաղանդավոր դերասանը՝ տաղանդավոր արձակագիր». Վահրամ Փափազյան
«Իմ Վարդան Մամիկոնյանը». Երվանդ Քոչար
Ալեհեր լեռը չի աղմկում իր մասին
« Մենք համբերությամբ նորից սպասեցինք՝ լուռ, ընկճված այդ անհողդողդ բթության ցեմենտե պատի առջև». Անրի Վերնոյ
«Ես կովբոյ եմ, հնդկացի եւ յուպիտեր: Սերում եմ շումերներից». հարցազրույց Ռուբեն Նաքյանի հետ
Ազգասեր
Համաշխարհային կինոարվեստի հայ ասպետը. Ռուբեն Մամուլյան

Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան

Posted On 16 Oct 2013
By :
Comments: 2
Tag: Գ. Դոնիցետտիի «Պողիկտոս», Կոռնեյլ, Վեհափառ Հայրապետ Վազգեն Առաջին, Տիգրան Լևոնյան, Օհան Դուրյան
Fb-Button

1237589_367006613429921_1691292853_nՕհան Դուրյանի ներդրումը երաժշտական արվեստում անգնահատելի է և հասնում է վիթխարի չափերի:
Այսօր ցանկանում եմ, սակայն, գնահատության ընդհանուր խոսքեր ասելու փոխարեն անդրադառնալ Մաեստրոյի ղեկավարությամբ Հայաստանի ազգային օպերայի և բալետի թատրոնում տեղի ունեցած Գ. Դոնիցետտիի «Պողիկտոս» օպերայի ներկայացման պրեմիերային, որն այն տարիներին Երևանում հազվագյուտ մշակութային նորություն էր:
Գ. Դոնիցետտին իր օպերան ստեղծելիս ոգեշնչվել է ֆրանսիական կլասիցիստական դրամայի դասական հեղինակ Պ. Կոռնեյլի «Պոլիկտոս» ողբերգությունից:
Պիեսի նյութը ֆրանսիացի դրամատուրգը, իր իսկ վկայությամբ, քաղել է 16-րդ դարի բյուզանդացի պատմաբան Սիմեոն Մետաֆրասթեսի «Վարք սրբոց» («Սինասքար») աշխատությունից, որը ներառում է շուրջ 150 սրբերի կենսագրություն, ինչպես նաև կարդինալ Ցեզար Պարոնիուսի (XVI դար) «Եկեղեցական նոթեր»-ից:
Ողբերգության գործողությունները ներկայացնում են 249-251 թվականներին տեղի ունեցած իրադարձությունները, երբ նախաքրիստոնեական Հայաստանի զգալի մասը գտնվում էր Հռոմի տիրապետության տակ: Ինչպես վկայում են վերոնշյալ աշխատությունները` այդ ժամանակ ապրել է «մի հայ ազնվական, որի անունն էր Պողիկտոս»: Իր մտերիմ ընկերոջ`  Ներսեսի հորդորներից ոգեշնչված` նա որոշում է քրիստոնեություն ընդունել և «առանց նույնիսկ մկրտվելու` կամենում է հիշատակության արժանի գործ կատարել: Չնայած Հայաստանում հռոմեացի կառավարիչ Ֆելիքսի (Ֆելիչեի) փեսան էր, սակայն ընդդիմանում է կայսեր հրամանին, որով արգելվում էր դավանել քրիստոնեություն»:
Կոռնեյլը, մասնավորապես, գրել է. «Պողիկտոսն ապրել է 250 թվականին. ազգությամբ հայ էր… Նա պատռել է կայսեր հրամանը, փշրել կուռքերի արձանները, որոնք զետեղվում էին տաճարներում` պատվանդանների վրա՝ հայերի կողմից պաշտվելու նպատակով…
Չանսալով իր կնոջ պաղատանքներին, աներոջ խնդրանքին՝ վերադառնալ հնոց հավատքին, Պողիկտոսը քրիստոնեություն է ընդունում, ենթարկվում հետապնդումների և հենց աներոջ կողմից էլ, ի վերջո, տանջամահ արվում»:
Այս պատմությունը տեղի է ունեցել Մելիտենա քաղաքում, որն ավելի ուշ հայտնի պիտի դառնար Մալաթիա անունով:
Որոշում էր կայացվել «Պողիկտոս» օպերայի առաջնաելույթը տալ 1993 թվականի հուլիսի 17-ին, քանի որ «յոթերորդ ամսվա 17-րդ օրն է Նոյյան տապանը կանգնել Արարատի գագաթին»: Հայ ժողովրդի մեծատաղանդ զավակներ Վեհափառ Հայրապետ Վազգեն Առաջինը (որի շնորհիվ ու ջանքերով էր օպերայի պարտիտուրը Իտալիայից Հայաստան բերվել) և Օհան Դուրյանն էին ներկայացման պրեմիերայի կայացման օրը համապատասխանեցրել աստվածաշնչյան այդ իրադարձությանը:
Ներկայացմանը օպերայի դահլիճը լեփ-լեցուն էր, և ասեղ գցելու տեղ չկար (դա, իհարկե, սովորական երևույթ էր Մաեստրոյի յուրաքանչյուր համերգի համար):
Բեմադրությունը Տիգրան Լևոնյանինն էր, պարերի բեմադրությունը՝ Վիլեն Գալստյանինը, բեմադրության նկարիչը՝ Եվգենի Սաֆրոնովն էր: Մասնակցում էին`
Պողիկտոս` Ռազմիկ Պապիկյան
Պաոլինա` Հասմիկ Հացագործյան
Սևերոս` Կոնստանտին Սիմոնյան
Կալիստեն` Վալերի Հարությունյան:
Հանդիսատեսներս ականատես եղանք գեղեցիկ ու հզոր, անմոռաց մի ներկայացման, որը 1993 թվականի երևանյան հետընթաց ապրող ու սառած մշակութային կյանքում ջերմության բոց էր, ներկաներից յուրաքանչյուրի հոգին արվեստի՛ հզորությամբ ալիքող ջերմության բոց…
Դահլիճի օթյակում էին երջանկահիշատակ Վեհափառ Հայրապետը, Գոհար Գասպարյանը, բազմաթիվ նշանավոր հյուրեր սփյուռքից ու հայրենիքից:
Ներկայացումն ավարտվեց: Հանդիսատեսի համար նոր աշխարհ բացած ներկայացմանը տրվող ծափահարությունները շռնդալից էին, ու դրանց ձայնից սրահը թնդում էր: Ծափահարում էինք հոտնկայս, խելահեղ` ինքներս չիմանալով` ու՞մ` Օհան Դուրյանի՞ն, Վազգեն Առաջինի՞ն, Գոհար Գասպարյանի՞ն, Հասմիկ Հացագործյանի՞ն` իր հիանալի բեմական կեցվածքով ու քնքուշ սոպրանոյով: Ծափահարում էինք լիաբուռն, քանզի ծափահարությունները, հիրավի, վաստակել էին բոլորը: Իսկ մենք` հանդիսատեսներս, հատկապես կարոտ էինք հենց այդպիսի նորարարության` սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող, մտքի նինջն արթնացնող մի երևույթի:
«Պողիկտոս»-ի ներկայացումը բոլորիս հաղթանակն էր:

Պերճ Դոլինյան
8 Օգոստոսի,  2013
Ք.Սալոնիկ: Հունաստան

Comments

comments

  • google-share
Previous Story

(Рус) Звезда Армянской астрофизики.

Next Story

«Հայկական Մելպոմենի չքնաղագույն դիցուհուն». Եղիշե Չարենցը` Արուս Ոսկանյանին

Related Posts

Fb-Button
0

«Մշակույթով պիտի հաղթենք, մշակույթն է մեր ուժը, միասնությունն ու պատմությունը…». Լորիս Ճգնավորյան

Posted On 16 Oct 2013
, By Christina Abrahamyan

2 Comments

  1. ՆՈՒԲԱՐ ԱՍԼԱՆՅԱՆ %A %B %e%q, %Y at %I:%M %p Reply

    AZG Armenian Daily #001, 11/01/2011

    ԱՄԵՆԱՄԵԾ ԳՆԱՀԱՏԱԿԱՆԸ
    Հիմա հայաստանյան որոշ արվեստախառն պետական այրեր կսկսեն ցավակցություն եւ ափսոսանք հայտնել, իսկ գուցե եւ լան, մազեր փետտեն, թաշկինակներ քամեն (աման-աման) տեսակ-տեսակ ճառերով պատմեն Դուրյանի մեծության, անգամ իրենց փայլուն հարաբերությունների մասին Մեծն Մաեստրոի հետ:
    Ո՞ւր ես, Շիրազ. նորից ասա՝ «Գնա մեռի, արի սիրեմ»…
    Բայց այդ մարդկանցից եւ ոչ մեկը իր վրա չի վերցնելու մեղքի այն բաժինը, որի պատճառով Մեծ hայը լքեց իր Հայրենիքը եւ մեկնեց Մոսկվա՝ կրթելու այլոց, այն դեպքում, երբ կարող էր դիրիժորության վարպետության մի ամբողջ փունջ դասեր պարգեւել արվեստի մեջ դեռ երեկվա, իսկ այսօր արդեն բիրդան աղա դարձած, հետն էլ Արվեստի վաստակավոր գործիչ անվանումը առած, գնած, գողացած, շրջապատի հաշվին յուրացրած, բայց ոչ ձեռք բերված կոչումը: Ու կհանդիպի Մաեստրոն նրանց, վերեւում, ու կթքի նրանց երեսներին, եւ իհարկե նրանք էլ կասեն, վայ, տես, անձրեւ է գալիս…
    1992 թվի ցուրտ ձմեռն էր: Օպերային թատրոնի դահլիճը լեփ լեցուն էր ԻՍԿԱԿԱՆ արվեստագետներով եւ արվեստասերներով: Պատճառը՝ Օհան Դուրյանը կատարում էր Բեթհովենի թիվ 9 անմահ սիմֆոնիան: Ցուրտ էր, շատ ցուրտ, բայց ոչ ոք դահլիճը չլքեց: Հերոսներ էին նաեւ կատարող երաժիշտները երգչախմբով հանդերձ: Համերգի հիանալի ավարտից հետո ինձ մոտեցավ Ռադիոյի երաժշտական խմբագրության մեկնաբանը (Վալիկը) համերգի առթիվ տպավորության հարցազրույցի խնդրանքով: Եվ ահա թե ինչ ասացի,- Ես չէ, որ պիտի գնահատեմ Օհան Դուրյանի արվեստը, ամենամեծ գնահատականը այս ցուրտ, չտաքացվող դահլիճի լեփ լեցուն լինելն է…
    ՆՈՒԲԱՐ ԱՍԼԱՆՅԱՆ, Հայֆա, Իսրայել

  2. Հայկ %A %B %e%q, %Y at %I:%M %p Reply

    Մաեստրո ջան,ասա է,ասա…
    Լավ ասացիր ,բայց այդքան էլ չկան;Չգիտեմ թե ուրիշները ինչպ՞ես,բայց ինձ համար համար մեկ չափանիշաը,դա Հայաստանի ԱԺ-ն է;Նայում եմ այդ ընտրանուն ու մտածում,թե եթե սա է ընտրանին,ապա նորմալ մահկանացուները ինչպիսի՞ն են;

Leave a Reply Cancel reply

*
*

Վերջին նյութերը

  • ՄԵՌՆՈՂ-ՀԱՌՆՈՂ ՋԱԼԱԼԸ
  • «Նա եւ Նրա». հարցազրույց աստվածաբան, գրող Դավիթ Սամվելյանի հետ
  • Վալենտին Պոդպոմոգովը կդառնար 90 տարեկան (տեսանյութ)
  • «Իմ արվեստը ժողովրդի համար է, իմ վրձինը իմ սիրտն է». այսօր նկարիչ Վալենտին Պոդպոմոգովի ծննդյան օրն է (տեսանյութ)
  • Այսօր դերասանուհի Արուս Ոսկանյանի ծննդյան օրն է
  • Հուշեր Մոնթեի մասին
  • ԱԼԵՆ ԴԵԼՈՆՆ ՈՒ ԴԱՍՏԻՆ ՀՈՖՄԱՆԸ ԿՆԿԱՐԱՀԱՆՎԵՆ ՑԵՂԱՍՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ՖԻԼՄՈՒՄ
  • ԱՐԱՄ Ա. ԿԱԹՈՂԻԿՈՍ ԿԸ ՊԱՏԱՍԽԱՆԷ ԹՈՒՐՔԻՈՅ ՎԱՐՉԱՊԵՏԻ «ՊԱՏԳԱՄԻՆ»
  • Паруйр Севак:Звон Геноцида
  • Геноцид армян в культуре

Facebook

Ամենաընթերցվածները

  • Եգիպտոսի հայ թագուհիները - 5,441 views
  • «Ես հայ եմ, մեզ մոտ մայրերը մեռնում են տանը». Անրի Վերնոյ - 5,319 views
  • Աֆրիկացի հայը - 4,006 views
  • Զվարթնոցի կլոր շենքը քանդում են (տեսանյութ) - 3,467 views
  • Հենրիկ Իգիթյանը հայհոյեց Միխայիլ Գորբաչովին (տեսանյութ) - 3,216 views
  • Կայանում հայտնաբերված հյուղակի կենտրոնում եղել է օջախ, որը 48000 տարվա է - 2,815 views

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

ՄԵՌՆՈՂ-ՀԱՌՆՈՂ ՋԱԼԱԼԸ

«Նա եւ Նրա». հարցազրույց աստվածաբան, գրող Դավիթ Սամվելյանի հետ

Վալենտին Պոդպոմոգովը կդառնար 90 տարեկան (տեսանյութ)

Արխիվ

  • December 2020
  • May 2014
  • April 2014
  • March 2014
  • February 2014
  • January 2014
  • December 2013
  • November 2013
  • October 2013
  • September 2013
  • June 2013
  • May 2013
  • April 2013
  • March 2013
  • February 2013
  • January 2013

Վերջին նյութերը

  • ՄԵՌՆՈՂ-ՀԱՌՆՈՂ ՋԱԼԱԼԸ
  • «Նա եւ Նրա». հարցազրույց աստվածաբան, գրող Դավիթ Սամվելյանի հետ
  • Վալենտին Պոդպոմոգովը կդառնար 90 տարեկան (տեսանյութ)
  • «Իմ արվեստը ժողովրդի համար է, իմ վրձինը իմ սիրտն է». այսօր նկարիչ Վալենտին Պոդպոմոգովի ծննդյան օրն է (տեսանյութ)
  • Այսօր դերասանուհի Արուս Ոսկանյանի ծննդյան օրն է
banner
banner

Բանալի բառեր

communication Eduard Artsrunyan education food football green power health life life style natural network night life power racing run study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Անահիտ Կորյուն Անի մայրաքաղաք Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Ավետիք Իսահակյան Արամ Խաչատրյան Արմեն Մարտիրոսյան Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Եղիշե Չարենց Էդուարդ Արծրունյան Լուսինե Զաքարյան Խաչվերաց Կոմիտաս Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հենրիկ Հովհաննիսյան Մարտիրոս Սարյան Ուլնոց Պարույր Սևակ Սոս Սարգսյան Սուրբ խաչ Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վոլտեր Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ Օհան Դուրյան հոդվածներ»

Մեկնաբանություններ

  • YURA HARUTYUNYAN on (Рус) Ованнес Туманян -Ануш (Пер. В Державин)
  • YURA HARUTYUNYAN on Մի օր ամեն ինչ օդ կցնդի, քանի դեռ մենք շարունակում ենք խաղալ գնդակով, որը գոյություն չունի. Միքելանջելլո Անտոնիոնի
  • Ունց Ունի Յան on Աֆրիկացի հայը
  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան on Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ
  • Հայկ on Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան
Рейтинг@Mail.ru
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կայքը պատրաստել է Արտուշ Չիբուխչյանը` 093124577 Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com