• Home
  • Թարգմանություն
  • Ուսանողական անկյուն
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
facebook
  • Գլխավոր
    • Իրադարձություն
    • Հարցազրույցներ
    • Մշակութային անցուդարձ
    • Տեղեկատվություն
    • Հասարակություն
  • Մշակույթ
    • Արձակ
    • Կինո
    • Թատրոն
    • Մանրանկարչություն
    • Պար
    • Լուսանկարչություն
    • Պոեզիա
    • Հայկական գորգագործություն
    • Խեցեգործություն
    • էպոս
    • Կրոն
    • Տարազներ
    • Տոն
    • Քանդակագործություն
  • Գիտական հոդվածներ
    • Աստվածաբանություն
    • Բանասիրություն
    • Գրականագիտություն
    • Երաժշտագիտություն
    • Լեզվաբանույթյուն
    • Ծիսագիտություն
    • Հոգեբանություն
    • Մանկավարժություն
    • Պատմաբանություն
    • Փիլիսոփայություն
  • Հետադարձ հայացք
    • Կենսագրականներ
    • Հուշեր
    • Նամականի
    • Մեր մեծերը
  • Հուշակոթողներ
    • Թանգարաններ
    • Տաճարներ
    • Տուն-թանգարաններ
    • Քարանձավներ
  • Օնլայն վաճառք
  • Տեսադարան
BREAKING NEWS
Կիլիկյան Հայաստանի նշանավոր Հռոմկլա բերդաքաղաքը
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 11)
ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ ՄԵԾԱՐԵՆՑ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 10)
…ԻՍԿ ԱՆՁՐԵՎԸ ԵՐԵՎԱՆՅԱՆ ՓՈՂՈՑՆԵՐՆ ԷՐ ԾԵԾՈՒՄ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 9)
Ռուզան Հովասափյան. ԿԱՐՈՏՍ ԹՈՂ ՀԱԳԻԴ ՄՆԱ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 8)
ԶՈՒԽՐԱ ԵՐՎԱՆԴՅԱՆ. ՀՈՒՇԻ ՍԱՐՍՈՒՌՆԵՐ
Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 7)

Ոչ թե կինոխցիկի առջև, այլ նրա ետևում. Բեկ-Նազարյանը սկսում է նկարահանել

Posted On 20 Փտր 2014
Comment: 0
Tag: այլ նրա ետևում. Բեկ-Նազարյանը սկսում է նկարահանել, Ոչ թե կինոխցիկի առջև

ԼուսանկարՀամո Բեկ-Նազարյանը, չնայած կինոյի հանդեպ իր սիրուն և էկրանի վրա հայտնվելու իր երազանքին, այնուհանդերձ կինոդերասան էր դարձել պատահաբար, բայց և այնպես Բեկ-Նազարյանի ռեժիսորական դեբյուտը չի կարելի պատահականություն համարել: Կնոդերասանական նրա մեծ ձեռքբերումները, աշխատանքը բազամաթիվ կինոռեժիսորների հետ, որոնց թվում էին Չարդինինը, Գարդինը, կինոգործի նրա հիանալի իմացությունը, ինչպես և կյանքի փորձը, նպաստեցին այն բանին, որ նա ինքը նկարահանելու փորձ աներ:

            Եվ այսպես, Հ. Բեկ-Նազարյանը 1923 թվականին նկարահանեց իր անդրանիկ ֆիլմը` մեկ ու կես ամսից ոչ ավելի ժամանակահատվածում: Դա վրաց դասական Ալեքսանդր Խազբեգիի «Հայրասպանը» վեպի էկրանավորումն էր: Նա ինքը գրեց ֆիլմի սցենարը` գրեթե անփոփոխ պահելով վեպի սյուժետային գիծն ու դրվագների մեծ մասը` դրանց տալով սոսկ կինեմատոգրաֆի վերաբերյալ այն ժամանակվա պատկերացումների առավել «շահեկան» տեսք: Նկարում ավելի դրամատիկ բնույթ էին ստացել այն վտանգներն ու հալածանքները, որոնց ենթարկվում էին հերոսները: Այս ֆիլմում լայնորեն կիրառվել է զուգահեռ մոնտաժը:

            «Հայրասպանը» պիտանի ֆիլմ է, — գրել է քննադատներից մեկը 1927 թ-ին, — վրդովմունքի աղաղակ կովկասյան օջախների, կյանքի անհատականության ավերման համար, ուշագրավ է, որ ռեժիսորական առաջին աշխատանքը դասական երկի էկրանավորում եղավ»[1]: Հետագայում բեկնազարյանական շատ ֆիլմերի հաջողությունը մեծապես պայմանավորվեց դրանց գրական սկզբնաղբյուրի` կլասիկայի գաղափարագեղարվեստական բարձր մակարդակով:

            1925 թ.-ին Գոսկինպրոմը մտադրություն ուներ ձեռնամուխ լինել մեծ ծախսեր պահանջող ծավալուն ֆիլմի բեմադրության: Եվ Համո Բեկ-Նազարյանը նկարահանում է «Նաթելլա» ֆիլմը: Նա ֆիլմում ցույց է տալիս իսկական արևելքը` աղքատ, անշուք: Ֆիլմի գործողությունները տեղի են ունենում անցյալ դարի կեսերին, երբ իրար են միաձուլվում դավաճանությունը, հայրենիքի հանդեպ սերը, պատերազմը, կորուստը և արդարությունը:

            Համո Բեկ-Նազարյանն իր հոդվածներից մեկում գրում է. «Ես Նաթելլայում կատարելապես տուրք տվեցի էկզոտիկային … նկարից բացահայտ կերպով ռահատ-լոխումի և շերբեթի համ էր գալիս»:

            Այս ինքնագնահատականների հակասականությունը դժվար չէ բացատրել: Այն, ըստ էության, արտացոլում է հենց իր` Բեկ-Նազարյանի ստեղծագործական աճը, ինչպես և սովետական կինոյում արևելյան թեմայի մարմնավորման աստիճանական զարգացումը: Առայժմ հրապարակի վրա չկային «Նամուսը», «Զարեն», «Էլիսոն», «Խասփուշը», ֆիլմեր, ուր համաշխարհային կինոյում առաջին անգամ ցուցադրվեց իսկական արևելքը` դարավոր նախապաշարումների, ծեծված, տգետ, անողոք շահագործվող ժողովրդական զանգվածների Արևելքը, այդ պայմաններում «Հայրասպանի» և «Նաթելլայի» նման ֆիլմերն այն սակավաթիվ, եթե չասենք` ընդհանրապես միակ կինոներն էին, որոնք չնայած իրենց ողջ ավանդական «օրիենտալիստական» և, «էկզոտիկ» բնույթին, գոնե ինչ-որ չափով ռեալիստորեն էին պատկերում արևելքը:

«Լեգենդ կույսի աշտարակի մասին», «Մահվան մինարեթ», այս կեղծ արևելյան ֆիլմերի տիպի հորինվածքների հեղինակները ամենատարրական տեղեկությունն անգամ չունեին Արևելքի ժողովուրդների կյանքից, կենցաղից, ինչը չէիր կարող ասել «Նաթելլայի» մասին: Ֆիլմին լրջորեն մոտեցած Բեկ-Նազարյանը շատ հավաստիորեն ուսումնասիրել է համոզիչ ու ճշմարիտ ֆիլմ ստեղծելու ամեն մի մանրուք: Դրա համար բավական է հիշել ֆիլմի հենց առաջին կադրերը, որ պատկերում են գյուղացիների մինչև գոտկատեղը մերկ, քրտնած, մռայլ, շոգից ու ֆիզիկական անասելի լարումից ուժասպառ այդ մարդկանց հարկադրական ծանր աշխատանքը:

Հապա ստրկավաճառքի շուկան` երիտասարդ ստրկուհիների համր, տխուր շարքերով, միջավայրի խայտաբղետ, կոլորիտային ռեալությամբ, որ շատ բանով արդեն կանխում է «Խասփուշի» և «Պեպոյի» նմանօրինակ կադրերը:

Սակայն ֆիլմում շատ բաներ մակերեսային են, ոչ այնքան խորացված, օրինակ` արտահայտիչ են վաճառքի տանելու համար իրենց աղջիկներին բռնի ուժով դուրս քաշելու, առևանգելու տեսարանները, բայց դե դա միանգամայն իրական և պատմականորեն ոչ այնքան հեռավոր անցյալի երևույթ էր, մի նյութ, որին դեռ չէր անդրադարձել կինոն: Կարևոր էր նաև այն, որ այդ ֆիլմերը ջերմացած էին վրացի դերասանների ստեղծագործական խանդով ու տեմպերամենտով. Ճիաուրելի, Ժորժոլիանի, Կիկոձե:

            Հայրենական արտադրության արևելյան մյուս նկարներից «Նաթելլան» տարբերվում էր նաև տեխնիկական լավ մակարդակով: Ս. Վենը այս ֆիլմի մասին գրել է. «Այստեղ առաջին անգամ կովկասյան արևը նման չէր վատ Յուպիտերի»[2]:

«Կորսված գանձերը», որը Բեկ-Նազարյանը բեմադրեց 1924 թ-ին, այլ կարգի նմանակում էր` երկակի: 1923 թ-ին Պերեստիանին նկարահանել էր «Կարմիր սատանայի ճտերը» հաջողված ֆիլմը, որի հիմքում ընկած էր հեղափոխական ռոմանտիկան, սովետական իշխանության համար ժողովրդի մղած պայքարը, որտեղ նշանակալից իրադարձություններին միաձուլված էին ամերիկյան կովբոյական ռեալությամբ տեսարանները: Այս ամենի հետ մեկտեղ հաշվի առնենք այն, որ ամենալայն հասարակության կողմից խանդավառությամբ ընդունված այս ֆիլմը չէր կարող նմանակներ չունենալ: Եվ ըստ էության այդպիսի ֆիլմերից էր նաև «Կորսված գանձերը»` 3-սերիանոց ահռելի այս ժապավենը, որը բաղկացած էր 20 մասից: Ռեժիսորն ինքը այդ ֆիլմերը դիտում էր իբրև «Կարմիր սատանայի ճտերը» ֆիլմի հերոսական թեման շարունակելու փորձ և ուշագրավն էլ այն է, որ հերոսների դերերի համար հրավիրվել էին Պերեստիանիի ֆիլմում նկարահանված դերասանները` կրկեսի արտիստներ Պ. Եսիկովսկին, Ժուլեֆին:

Պ. Մորսկայի համանուն արկածային վեպակի հիման վրա Բեկ-Նազարյանը գրեց «Կորսված գանձերը» ֆիլմի սցենարը, որը կառուցված էր սուր սյուժետային, ծայր աստիճան խճճված արևմտյան «դետեկտիվների» եղանակով: Գործողությունը կատարվում էր քաղաքացիական պատերազմի տարիներին: Ինչ –որ հակահեղափոխական գաղտնի կազմակերպություն փորձում է սպիտակներին հասցնել ու նրանց տրամադրության տակ դնել սովետական իշխանությունից պահված արժեքներ: Սակայն թշնամու պլանները ձախողվում են աշխատավոր ժողովրդի երիտասարդ ներկայացուցիչների` բանվոր Իլյայի, նրա ընկերուհու Տանյայի և նավաստի Ֆյոդորի շնորհիվ:

Հակակրոնական թեմաներից զերծ չմնացած այս ֆիլմը քիչ է ասել, թե չկարողացավ ոտք մեկնել «Կարմիր սատանայի ճտերը» ֆիլմի հետ:

«Հայրասպանը» և «Նաթելլիա» կինոպատումների տեսակարար կշիռը վրացական ազգային, և ամբողջությամբ առած, սովետական կինեմատոգրաֆի պատմության մեջ մեծ չէ:

Սակայն դրանց փորձը ժամանակին անկասկած նպաստեց Արևելքի կյանքի կինեմատոգրաֆիական յուրացմանը, զարգացում ստացավ նույն թեմային նվիրված սովետական լավագույն ֆիլմերում:

Համո Բեկ-Նազարյանի առաջին աշխատանքներին ասես հետագա ֆիլմերի նկարահանումներին անցնելու նախապատրաստություն եղավ, օրինաչափ մի փուլ, որ երևան հանեց այն ամենը, ինչից հարկ էր հրաժարվել, և այն, ինչ անհրաժեշտ էր զարգացնել ու խորացնել:



[1] Կ.Քալանթար «Համո Բեկ-Նազարյան», Եր. 1986 թ., էջ 11

[2] Կ.Քալանթար «Համո Բեկ-Նազարյան», Եր. 1986 թ., էջ 22

   Մերի Ադամյան

Տե՛ս նաև`

Առաջին անգամ նա էկրանին հայտնվեց պահնորդի էպիզոդիկ դերում` «Էնվեր փաշան Թուրքիայի դավաճան» ֆիլմում

About the Author
  • google-share
Previous Story

Հայկական առաջին բազմաձայն պատարագը. Քրիստափոր Կարա-Մուրզա

Next Story

«Կան հաճելի ֆիլմեր և դառը ֆիլմեր». Միքելանջելլո Անտոնիոնի

Leave a Reply Չեղարկել պատասխանը

*
*

Վերջին նյութերը

  • ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԵՐԿՆԱՅԻՆ ՀՈՎԱՆԱՒՈՐԸ
  • ՀԵՐՈՍՆԵՐԻՍ ԸՆՏԱՆԻՔՆԵՐԸ ՊԻՏԻ ՎԵՐԱԾՆՎԵՆ, ՈՐ ՀԱՐԱՏԵՎԻ ՀԱՅԸ
  • ՀԱՅԿ ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ. «Հայաստանը աղմկոտ ունայնության մեջ է, ժողովուրդը՝ կործանարար թմբիրի»
  • ԽՈՆԱՐՀՈՒՄՍ, ՀԵՐՈՍԱՄԱՅՐ
  • ԼՈՒՍԻՆԵ ՄԽԻԹԱՐՅԱՆ. «Հայտնվել ենք բազում մարտահրավերների թիրախում, որը դատապարտված ենք հաղթահարել»
  • Կիլիկյան Հայաստանի նշանավոր Հռոմկլա բերդաքաղաքը
  • Հրաչուհի Փալանդուզյան. ՄՇՈՒՇ (մաս 11)
  • ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ ՄԵԾԱՐԵՆՑ
  • ՊԱՀՊԱՆԵՆՔ ԵՎ ՀԱՐՍՏԱՑՆԵՆՔ ՄԱՅՐԵՆԻՆ
  • ԿԳՄՍՆ-ը պահանջում է դադարեցնել ցանկացած գործունեություն Հատիսի հնավայր-ամրոցի տարածքում, որը հակասում է օրենսդրությանը

Facebook

ԳԱՐԵԳԻՆ ՆԺԴԵՀ. չպղծված ֆիլմ

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԵՐԿՆԱՅԻՆ ՀՈՎԱՆԱՒՈՐԸ

ՀԵՐՈՍՆԵՐԻՍ ԸՆՏԱՆԻՔՆԵՐԸ ՊԻՏԻ ՎԵՐԱԾՆՎԵՆ, ՈՐ ՀԱՐԱՏԵՎԻ ՀԱՅԸ

ՀԱՅԿ ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ. «Հայաստանը աղմկոտ ունայնության մեջ է, ժողովուրդը՝ կործանարար թմբիրի»

Header

[:Ar] Վերջին նյութերը [:ru]Свежие записи[:en]Last Posts

  • ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԵՐԿՆԱՅԻՆ ՀՈՎԱՆԱՒՈՐԸ
  • ՀԵՐՈՍՆԵՐԻՍ ԸՆՏԱՆԻՔՆԵՐԸ ՊԻՏԻ ՎԵՐԱԾՆՎԵՆ, ՈՐ ՀԱՐԱՏԵՎԻ ՀԱՅԸ
  • ՀԱՅԿ ՍԻՐՈՒՆՅԱՆ. «Հայաստանը աղմկոտ ունայնության մեջ է, ժողովուրդը՝ կործանարար թմբիրի»
  • ԽՈՆԱՐՀՈՒՄՍ, ՀԵՐՈՍԱՄԱՅՐ
  • ԼՈՒՍԻՆԵ ՄԽԻԹԱՐՅԱՆ. «Հայտնվել ենք բազում մարտահրավերների թիրախում, որը դատապարտված ենք հաղթահարել»
banner
banner

[:Ar] Բանալի բառեր [:ru]Метки[:en]TAGS

communication education food green power health life life style natural network night life power study technology Ерванд Кочар Ալեքսանդր Շիրվանզադե «Հուշեր» Ակսել Բակունց Անահիտ Վարդանանց Անրի Վերնոյ «Մայրիկ» Արմեն Մարտիրոսյան «Մազե կամուրջ» Գայանե Փայտյան Գրիգոր Նազարյան Դավիթ Մուրադյան Դավիթ Վանյան Եղիշե Չարենց Զուխրա Երվանդյան Էդուարդ Արծրունյան Լեզվաոճական ուղեցույց Լուսինե Զաքարյան Կոմիտաս Հայկ Խաչատրյան «Սոսյաց անտառ» Հասմիկ Պողոսյան Հասմիկ Սարգսյան Հենրիկ Հովհաննիսյան Հրաչուհի Փալանդուզյան Մարտիրոս Սարյան Պարույր Սևակ Սամվել Խալաթյան Սոս Սարգսյան Սուրեն Աղաբաբյան Վահրամ Փափազյան Վայոց ձոր Վարուժան Խաստուր Վրեժ Սարուխանյան Րաֆֆի «Հրապարակախոսություններ հոդվածներ»

[:Ar] Մեկնաբանություններ [:ru]Коментарии[:en]Comments

  • Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ:Հեղինակ՝ Աղասի Այվազյան: | Մարգարիտ Սարգսյան՝ Մայակովսկի, Ջեկ Լոնդոն, Հեմինգուեյ. ամաչկոտ տղամարդիկ գրառման
  • Հայկ՝ Մենք կարոտ էինք սիրտը թունդ հանող, մշակութային կյանքի ծարավը հագեցնող նորարարության. Օհան Դուրյան գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Հեռուստատեսությունը կուլ է գնում ինտերնետին, վերարտադրում այն, ինչ ինտերնետում է՝ The third reality and the destiny of CinemaТретья реальность и судьба киноԵրրորդ իրականություն և կինոյի ճակատագիրը գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » Խոհ աշխարհի վերջից առաջ՝ Հանճարի և անճարի գուգահեռականներում գրառման
  • ՄԱԳԱՂԱԹ.AM » «Նա ոչինչ չասաց սարդերի մասին, որ բույն էին դրել հենց իր` հոգևոր հոր գրպաններում ու երակներում». Արմեն Մարտիրոսյան՝ «Սարդոստայնը տների պատերի միջով, եկեղեցիների խորաններով բարձրացավ զանգակատների գմբեթները». Արմեն Մարտիրոսյան գրառման
© 2013 Magaghat.am Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը magaghat.am-ին պարտադիր է:Սույն կայքի բոլոր լրատվական հրապարակումները անհատական օգտագործման համար են։ Տեղեկատվություն տարածող այլ միջոցներում սույն կայքի հրապարակումների (մասնակի կամ ամբողջական) վերահրապարկման համար անհրաժեշտ է magaghat.am ադմինիստրատորի թույլտվությունը։ Խախտում թույլ տված անձինք կենթարկվեն պատասխանատվության օրենքով սահմանված կարգով։ Կապ` Արման Հովհաննիսյան 055065023 magaghat.am@gmail.com